עמיר פרץ פורש מראשות מפלגת העבודה

שר הכלכלה הודיע כי לא יתמודד בשנית על ראשות מפלגתו, שלא עוברת את אחוז החסימה בסקרים, ולא יעמוד בראשה בבחירות הקרובות: "מתוך תחושת אחריות המוטלת עליי". מרב מיכאלי: "הגיע הזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/20 14:11 ח בטבת התשפא

עמיר פרץ פורש מראשות מפלגת העבודה
עמיר פרץ, צילום: Miriam Alster/Flash90

עמיר פרץ פורש. שר הכלכלה, שהוביל את מפלגת העבודה בשתי מערכות הבחירות האחרונות, הודיע היום (ד') כי לא יעמוד בראשה בבחירות הקרובות. פרץ כתב כי "מתוך תחושת אחריות המוטלת עליי אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת העבודה ולא אעמוד בראש הרשימה לכנסת". לדברי פרץ, "בעת הזו מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו"ר חדש והנהגה חדשה".

המדריך לבוחר: איך יראו בחירות 2021 ומה לוח הזמנים?

פרץ, שהודיע לאחרונה כי הוא מתכוון להתמודד לנשיאות, התייחס לתקופת כהונתו כיו"ר המפלגה, ולכניסה לממשלה בניגוד להבטחות לבוחרים: "עשיתי הכל במערכות הבחירות הקודמות כדי להביא לחילופי שלטון", כתב פרץ. "לא הסכמתי להצטרף לממשלת ימין צרה למרות התמורות הפוליטיות האישיות הגדולות שיכולתי לקבל. אך כאשר בני גנץ קיבל החלטה אמיצה בעת משבר עולמי חסר תקדים ומתוך אחריות לאומית, להקים ממשלת רוטציה שיוונית בה למרכז שמאל עמדות השפעה משמעותיות, ותאריך לסיום כהונתו של בנימין נתניהו, החלטתי לתמוך במהלך הזה. בחרנו בפשרה מתוך הסתכלות מפוכחת על מצב המדינה, מצב החברה הישראלית והמציאות הפוליטית".


(עמיר פרץ במליאת הכנסת)

לדבריו, "ידעתי שאשלם מחיר פוליטי כבד אך עשיתי זאת כי רציתי למנוע מערכת בחירות רביעית שהייתה מלהיטה את הרוחות, מגבירה את ההסתה והשיסוי הפנימי בעם ועל פי כל התחזיות (אם היו מתקיימות בחירות ביולי-אוגוסט 2020), נתניהו היה מצליח להקים ממשלת ימין צרה וקיצונית".

בהמשך הדברים סיפר כי קיבל הבטחה למקום משוריין בכחול לבן, אך דחה אותה: "לאחרונה דחיתי אפשרות להיות משוריין במקום בטוח בצמרת כחול לבן, מתוך גישה כי אינני מייצג את עצמי בלבד אלא תנועה שלמה שמכילה אנשים ומנהיגים מצוינים בכל רחבי הארץ ומובילה תפיסת עולם ערכית". לדברי פרץ, "מפלגת העבודה היא תנועה בת 100 שנים. טבעי שתנועה כזו עוברת משברים וגם נחלצת מהם. למפלגת העבודה יש את המשאבים האנושים, הערכיים, תנועת נוער מפוארת, תנועת עובדים ותנועת התיישבות המהווה תשתית פוליטית בריאה עבור כל מי שיוביל את מפלגת העבודה בעתיד".

לסיום אמר יו"ר העבודה הפורש: "זה הזמן לאפשר לכוחות חדשים לפרוץ ולהנהיג ואני אעמוד לרשותם למען המדינה ולמען המפלגה".

ח"כ מרב מיכאלי הגיבה להתפטרות ואמרה: "עמיר פרץ הימר על הבית ונכשל בגדול. הגיע הזמן שיפנה את מקומו וישחרר את המפלגה. מפלגת העבודה אינה רכושו הפרטי ואין לו שום זכות "להוריש" אותה למי שיבטיח לו שיריון. הוא צריך לחזור בו מההחלטה הדיקטטורית על ביטול הפריימריז ולקיים אותם בקרב המתפקדות והמתפקדים - עכשיו"