אופס: נתניהו איחל לח"כ גפני החלמה מהירה מהתקף לב - שכלל לא לקה בו

ראש הממשלה קיבל מידע מוטעה, שהסתמך על ידיעות שהופצו ברשתות החברתיות, ואיחל החלמה מהירה בשידור חי לח"כ משה גפני, אך בסביבתו של גפני מיהרו להבהיר כי הוא לא לקה בהתקף לב, ונתניהו תיקן את עצמו בהמשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/21 17:52 כח בטבת התשפא

אופס: נתניהו איחל לח"כ גפני החלמה מהירה מהתקף לב - שכלל לא לקה בו
ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

חיים ארוכים. ראש הממשלה נתניהו איחל היום (ג') החלמה מהירה לח"כ משה גפני, ואמר כי הוא לקה בהתקף לב: "אני שולח את תפילתנו למשה גפני שלקה בהתקף לב ונמצא בטיפול רפואי". נתניהו אמר את הדברים בעת שידור חי בקופת חולים לאומית באשדוד, במסגרת מבצע החיסונים הנמשך.

גפני רומז: "לא נלך עם מי שלא ייתן לנו את מה שחשוב לנו"

אלא שדקות קודם לכן כבר הודיעו מקורביו של גפני שהדבר אינו נכון. נתניהו הסתמך על מידע שקיבל מהרשתות החברתיות, שם הופצה הידיעה כי גפני לקה בליבו, אך מקורבו ירח טוקר צייץ בטוויטר כי "ח"כ הרב גפני הגיע ל׳מעייני הישועה׳ לצורך פרוצדורה רפואית שגרתית שנקבעה מראש, וכל השמועות כעת אינן נכונות. במקביל צפוי הרב גפני לעבור היום את החיסון השני לקורונה".

דקות ספורות לאחר דבריו של נתניהו הוא עודכן במידע הנכון, ותיקן את עצמו תוך כדי השידור הפומבי: "הוא סך הכל קיבל חיסון, זה הכל ברוך ה'. אני שמח לתקן את זה. זה פייק ניוז וטוב שכך". בהמשך שוחח נתניהו עם גפני בטלפון ואמר לו כי "עדיפה מבוכה שלי מאשר מחלה שלך. לפחות כולם עכשיו יידעו שאתה בריא".

כזכור, ח"כ משה גפני אכן לקה בהתקף לב בקיץ, אושפז לתקופה של מספר שבועות וחזר לתפקוד מלא. הוא סיפר בישיבת ועדת הכספים, בחודש ספטמבר על הנס שאירע לו, ופתח את דבריו בברכת הגומל: "לא ידעתי במה המדובר, הרגשתי בשבת שאני לא יכול ללכת, אשתי אמרה לי אל תסגור את העיניים, אני לא נותנת לך. רציתי לרדת למנחה כדי שהילדים לא ידאגו, הלכתי לעזר מציון, היו שם שני רופאים, ערבים במקרה, חברים שלי, ביקשתי שידביקו לי מכה שקיבלתי בעין מהנפילה. הם התעקשו שאעשה א.ק.ג, למרות שביקשתי שרק יטפלו במכה, ומיד שלחו אותי לחדר מיון".

"הלכתי למעייני הישועה, היה שם את ד"ר זחאלקה, בן דוד של חבר הכנסת לשעבר, הוא מסתכל עלי ולא מספר בדיחות, אנחנו חברים, אני שואל אותו – מה קורה? הוא אומר לי זו הבדיקה שלך? השבתי לו, שכן זה שלי. הם התקשרו מיד לרופא, והביאו אותו עם הצוות שלו. הוא אמר לי אתה עובר עכשיו צנתור, אתה באמצע אירוע, הוא לא הבין איך אני צוחק. זה היה נס משמיים, לא ידעתי שאני באמצע אירוע לבבי, לא ידעתי שיש לי לב".

עוד סיפר יו"ר דגל התורה: "הם הביאו את פרופ' אגרנט מנהל המחלקה, שמיד עשה צנתור וזה הציל את החיים שלי. הילדים קיבלו החלטה, שלא יעשו מזה עניין, שיהיה שקט, בלי כותרות, ולכן זה היה מקור לדאגה, כי לא ידעו מה קורה איתי. אך ב"ה טיפלו כמו שצריך, אני משבח את הרופאים בכל המקומות שטיפלו בי, באופן יוצא מן הכלל. הילדים שלי ליוו אותי לאורך כל האשפוז, בנוסף לא היה עובד כנסת או חבר כנסת שלא התעניין בשלומי, אני מאחל שנחזיר לכולם בשמחות, ומודה לקב"ה".