גפני רומז: "לא נלך עם מי שלא ייתן לנו את מה שחשוב לנו"

יו"ר ועדת הכספים התייחס בראיון למערכת הבחירות החדשה, למפלגתו ועל מי ימליצו לראשות הממשלה: "מכירים את ההתנהלות של נתניהו, מכירים את ההתנהלות של בנט וגם של סער. להגיד לך שמישהו מהם הוא האידיאלי עבורנו? לא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/12/20 10:31 י בטבת התשפא

גפני רומז: "לא נלך עם מי שלא ייתן לנו את מה שחשוב לנו"
משה גפני., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ משה גפני, מזכ"ל דגל התורה וחבר הכנסת מטעמה בסיעת יהדות התורה, התראיין היום (ו') לעיתון "יתד נאמן" והתייחס לבחירות עליהן התבשרנו השבוע, למי ימליצו לראשות הממשלה וביקר את רשימת ימינה. גפני התייחס גם לחוק הגיוס.

"אנחנו מכירים את ההתנהלות של נתניהו, מכירים את ההתנהלות של בנט וגם של סער", אמר גפני. "להגיד לך שמישהו מהם הוא האידיאלי עבורנו? לא. אנחנו בהוראת גדולי התורה תמיד הולכים ברשימה עצמאית בנפרד מהקבוצות האלה, ואחר כך עושים את החשבון מה ריאלי מבחינתנו", אמר והבהיר: "לא נלך עם מי שלא יתן לנו את מה שחשוב לנו".

עם זאת, נתניהו עודנו המועמד האידיאלי עבור החרדים. "בראש ובראשונה מרנן ורבנן גדולי ישראל שלט"א הם שמחליטים עבורנו ואנחנו נציג בפניהם את כל הנתונים והעובדות ונפעל כפי שיורו לנו. אבל כרגע, זה פחות רלוונטי. כרגע אין אלטרנטיבות, וכרגע, אנחנו הולכים עם נתניהו".

יו"ר ועדת הכספים ביקר את רשימת ימינה על כך שלא נכנסה לממשלה בעבר, מהלך שיכול היה למנוע סבב בחירות רביעי בשנתיים בלבד: "בהנחה שהדיווח נכון ואכן היתה הצעה לימינה להצטרף לממשלה, זה באמת היה חוסר אחריות לסרב. אם הייתי במצב של בנט הייתי עוזב הכל ונכנס לקואליציה כדי להציל את ישראל מבחירות".

גפני התייחס לחוק הגיוס והציב תנאי ברור לכל מי שירצה להיכנס עם מפלגתו לשותפות קואליציונית: "התנאי שלנו לכניסה לקואליציה הבאה יהיה שלא נצביע על שום חוק עד שלא יקודמו החוקים החשובים ללומדי התורה ובראשם חוק הגיוס".


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן