את מי ישריין נתניהו בליכוד? משה בר סימן טוב קיבל הצעה

ראש הממשלה קיבל מוועדת החוקה של הליכוד שישה מקומות לשריונים ברשימה, והציע אותם למספר אישים כמו מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ולראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ'. אורלי לוי-אבקסיס תשוריין גם היא?

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/12/20 07:41 טז בטבת התשפא

את מי ישריין נתניהו בליכוד? משה בר סימן טוב קיבל הצעה
בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולמויסקי

83 ימים לבחירות, ובליכוד נערכים להרכבת הרשימה. אחרי שוועדת החוקה של הליכוד אישרה לראש הממשלה נתניהו שישה שריונים ברשימת הליכוד - במקום החמישי או העשירי, ובמקומות 26, 28, 36, 39, 40, וכן אישרה את ההצעה לביטול הפריימריז. ההצעה טעונה אישור של מזכירות הליכוד, שלא אמורה לעורר בעיה, אבל פעילים מרכזיים בליכוד כבר מוחים על ביטול הבחירות המקדימות, וצפויות עתירות לבית המשפט.

ועדת חוקה אישרה לנתניהו לקבוע שיריונים בליכוד וביטול הפריימריז

כך או כך, נתניהו כבר התחיל לעבוד על השריונים, ופנה למספר אישים מרכזיים בבקשה שיצטרפו לליכוד. על פי דיווחים שונים, נתניהו פנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, שהיה הדמות המרכזית במאבק נגד הקורונה בגל הראשון, ונחשב למוערך על ידי נתניהו. טרם נמסר האם בר סימן טוב מעוניין להיכנס לפוליטיקה ולרשימת הליכוד.

בנוסף, דווח כי ראש הממשלה פנה לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', וכן לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, אך שניהם סירבו להצעה להצטרף לרשימת הליכוד. דנילוביץ' מסר לחדשות 13 כי "אין בכוונתי להתייחס לשיחות אישיות. אינני חבר באף מפלגה, וכפי שהבהרתי לאורך השנים אני רואה בפיתוח חיי הנגב את גולת הכותרת של חיי הציבוריים. אמשיך בכל כוחי בשליחות זו למען מדינת ישראל".


(משה בר סימן טוב בראיון)

מנגד, דווח כי ראש הממשלה מעוניין לשמור את המקום החמישי או העשירי ליו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, איש ליכוד ותיק שלא היסס מספר פעמים במהלך משבר הקורונה למתוח ביקורת על הממשלה ועל התנהלותה.

שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים לשריון הם יו"ר 'גשר', אורלי לוי-אבקסיס, השרה לקידום קהילתי, שהתקרבה בחודשים האחרונים לליכוד ולנתניהו, וכן הוזכר שמה של ח"כ לשעבר שולי מועלם, שהצטרפה לליכוד לפני מספר חודשים.