ועדת חוקה אישרה לנתניהו לקבוע שיריונים בליכוד וביטול הפריימריז

לאחר שביקש ראש הממשלה יוכל לשריין 6 מקומות ברשימה, נתניהו הציע שיריון למספר בכירים בהם משה בר סימן טוב, מנכ״ל משרד הבריאות לשעבר. אי היציאה לפריימריז הופכת את הליכוד לעוד מפלגה שלא יתקיימו בה פריימריז לפני הבחירות

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 30/12/20 19:17 טו בטבת התשפא

ועדת חוקה אישרה לנתניהו לקבוע שיריונים בליכוד וביטול הפריימריז
צילום: שרון רביבו

הליכוד מצטרפת לרשימת המפלגות שלא יקימו פריימריז לפני הבחירות לכנסת ה-24, זאת לאחר שוועדת חוקה אישרה את בקשת נתניהו שלא לקיים אותן. בנוסף הוועדה גם אישרה את דרישתו של ראש הממשלה לקבוע שישה שיריונים לרשימה. נתניהו החל לחפש אחר שמות שיביאו קולות בהם משה בר סימן טוב, מנכ״ל משרד הבריאות לשעבר, לו הציע את המקום ה-5. בנוסף פנה למרים פיירברג-איכר, ראש העיר נתניה אך היא סירבה. 

פורום דרור בליכוד קוראו לפני יומיים בלבד לחברי ועדת החוקה של הליכוד לקבל את רצון חברי ומתפקדי הליכוד ולהכריז על קיום פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת. "מפלגת הליכוד הינה המפלגה הדמוקרטית היחידה בפוליטיקה הישראלית. ייחודה של המפלגה ויתרונה על פני המפלגות אחרות טמון בכך שהרשימה נבנית על בסיס בחירות דמוקרטיות של מתפקדי המפלגה. מאז ומתמיד כוחה של הליכוד הגיע מהשטח, זכותנו הבסיסית כפעילים היא לבחור את חברי הרשימה ואנו לא מתכוונים לוותר על זכות זו, גם לא בתקופת הסגר והקורונה". 

בעוד שביש עתיד, כחול לבן, ימינה, ישראל ביתנו והחרדים מעולם נעשו פריימריז, בסבב זה גם במפלגות שכן מקפידות לקיים פריימריז לא יהיו. במפלגת מרצ ובעבודה הודיעו כי ככל הנראה לא יתקיים פריימריז, אמנם לאחרונה בית המשפט נענה לפנייתה של ח"כ מרב מיכאלי להקדים את הדיון בעתירה נגד ביטול הפריימריז. המפלגות היחידות שכן יקימו פריימריז לבחירות הן בל"ד ורע"מ בוודאות, ייתכן שבבית גם יתקימו פריימריז, אך טרם יצאה הודעה רשמית. כמו שחשפנו כאן, מי שעתידים להתמודד על ראשות הבית היהודי הם: מוטי יוגב, ניר אורבך והרב אלי בן דהן.