בנט: "חד משמעית רוצה את סמוטריץ' ברשימה"

יו"ר ימינה מבהיר כי הוא מעוניין בריצה משותפת עם בצלאל סמוטריץ': "נניח בצד את כל העניינים במחלוקת עד שנחלץ את ישראל". כזכור, סמוטריץ' טרם הגיב או הביע תמיכה לאחר הכרזתו של בנט על התמודדותו לראשות הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/20 17:51 יג בטבת התשפא

בנט: "חד משמעית רוצה את סמוטריץ' ברשימה"
בנט וסמוטריץ', צילום: פלאש 90

בנט וסמוטריץ' ירוצו יחד בבחירות? אחרי מספר ימים של שמועות, לפיהן סמוטריץ' מעוניין להוביל מפלגה של הציונות הדתית, בנפרד מבנט, והטענות כי מדובר בטקטיקת משא ומתן, שנועדה רק להגדיל את כוחו של האיחוד הלאומי ברשימת ימינה, מבהיר הערב (ב') יו"ר ימינה, נפתלי בנט, כי הוא מעוניין בריצה עם סמוטריץ' והאיחוד הלאומי.

"אני חד משמעית רוצה את בצלאל סמוטריץ' ברשימה בבחירות הקרובות", אמר בנט בראיון לגלי צה"ל. "נניח בצד את כל העניינים במחלוקת עד שנחלץ את ישראל". 

כזכור, בפוסט שפרסם יו"ר האיחוד הלאומי במוצאי שבת האחרונה, הוא מפרט מדוע איננו מתראיין לתכניות המשודרות בשבת, במה שנראה כעקיצה ליו"ר סיעתו נפתלי בנט, שהתראיין אמש בתכנית 'אופירה וברקו', ואמר כי "אני מנהיג המפלגה", בתשובה לשאלה האם סמוטריץ' לא ידחוף אותו לשיח על החלת הריבונות.

לאחר פרסום הפוסט של סמוטריץ' עלתה מחדש ההשערה כי סמוטריץ', אולי, מעוניין לפרוש מהרשימה בראשות בנט, גם לנוכח הירידה בסקרים, ולעמוד בראש רשימה ציונית-דתית.

מוקדם יותר היום פורסם על עסקה המתרקמת בין סגן השר לשעבר אלי בן דהן, המעוניין להתמודד לראשות הבית היהודי. על פי הדיווחים, בן דהן מנהל משא ומתן עם סמוטריץ', ומציע כי האיחוד הלאומי והבית היהודי יחזרו לרוץ יחד ללא הימין החדש, כאשר את המקום הראשון יקבל ח"כ סמוטריץ והרב בן דהן יקבל את המקום השני. אפשרות שכזו תחזיר מפלגה ציונית דתית לכנסת וגם את הבית היהודי למגרש הפוליטי, אחרי שהסקרים, נכון לעכשיו, מנבאים לה כישלון.

בימים האחרונים סמוטריץ' איננו מתראיין, ואיננו מתייחס לנושא הריצה המשותפת בבחירות. יו"ר האיחוד הלאומי גם טרם פרסם הצהרת תמיכה או תגובה להודעתו של נפתלי בנט על כך שהוא מתמודד לראשות הממשלה.