הדרישה של סמוטריץ' מבנט לריצה משותפת

יו"ר האיחוד הלאומי דורש ריצה משותפת במתכונת 'ריץ'-רץ'' - חמישה מקומות בעשירייה הראשונה, על רקע הירידה בסקרים וההבנה כי כוחו התחזק ביחס לבנט. גורמים במפלגה: "הם יסתדרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/20 16:13 ט בטבת התשפא

הדרישה של סמוטריץ' מבנט לריצה משותפת
בנט וסמוטריץ', צילום: פלאש 90

הדרך לריצה משותפת של הימין החדש והאיחוד הלאומי מתארכת? יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', מעוניין לקבל מחצית מהמקומות בעשירייה הראשונה של הרשימה, במתכונת 'ריץ'-רץ', כך דווח היום (ה') ב'וואלה'.

נפתלי בנט הכריז: "אני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל"

על פי הדיווח, הדרישות של סמוטריץ' מבנט היו צנועות יותר בהתחלה, והוא היה מעוניין בארבעה מקומות בעשירייה, אך לאור הצניחה של ימינה בסקרים, לאחר הקמת המפלגה החדשה של גדעון סער, מבין סמוטריץ' שכוחו התחזק, והוא מבקש לתרגם זאת לרשימה עצמה.

עוד נאמר בדיווח כי סמוטריץ' מעוניין להגיע להסכמה בנושא כבר בימים הקרובים, והוא מניח כי אם בנט יסרב, הוא יכול לרוץ בראשות רשימה נפרדת, שתכלול גם את הבית היהודי ואולי את עוצמה יהודית. מנגד, בנט מעדיף לדחות את ההכרעה בנושא כמה שיותר קרוב לסגירת הרשימות, שיחול ב-4 בפברואר.

לטענת גורם פוליטי, מדובר ב"עז" שמכניס סמוטריץ', כדי להשיג לבסוף ארבעה מקומות, אך בכירים יותר מאלו שביקש בתחילה, מקומות 2,4,6,8, כשבנט מסרב לוותר על חלקם.

 

גורמים בימינה אמרו בתגובה לדיווח כי "הם יסתדרו וירוצו יחד".