נתניהו נגד גנץ: "מינה ועדה תפורה כדי לקושש קולות. בושה"

ראש הממשלה תקף את שר הביטחון על רקע החלטתו להקים ועדת חקירה ממשלתית בעניין הצוללות. יו"ר הקואליציה: "העיתוי הוא עיתוי מוזר". יו"ר הכנסת: "אירוע חמור וחסר תקדים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/11/20 15:43 ז בכסלו התשפא

נתניהו נגד גנץ: "מינה ועדה תפורה כדי לקושש קולות. בושה"
צילום: shutterstock

ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ. לאחר ששר הפנים אריה דרעי תקף את החלטת גנץ לפתוח בוועדת חקירה ממשלה בעניין רכש הצוללות, גם נתניהו בעצמו תקף את גנץ ואמר כי מדובר בוועדה תפורה וכי הוא עושה שימוש בצה"ל כדי לקושש קולות. 

במהלך ישיבת סיעת הליכוד, התייחס ראש ממשלה להחלטתו של גנץ ואמר: "אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה נתניהו אין שום קשר לפרשת הצוללות, גנץ מינה 'וועדה תפורה' בראשות מי שאמר לפני שנה ש'ראש הממשלה צריך להתפטר'. מעניין לחכות ולראות מה תהיה מסקנתו. אי אפשר לשער".

נתניהו אמר כי הוא מצפה שגנץ יחזור בו. "הוועדה התפורה הזאת נועדה להביא מסקנה תפורה ולקושש קולות. זאת בושה גדולה. אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה בצה"ל כפי שעשה גנץ. אני מקווה שגנץ יתעשת מהפאודה הזאת ויחזור לעבוד ביחד, זה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

עוד לפני כן, יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, פתח את הישיבה והתייחס לוועדת הבדיקה של גנץ: "העיתוי הוא עיתוי מוזר". יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר: "גנץ הקים וועדה פוליטית לחלוטין, זה אירוע חמור וחסר תקדים. שיא של ציניות".

מוקדם יותר, בישיבת סיעת כחול לבן, אמר גנץ: "ראש הממשלה היה צריך להיות מעוניין מכל אדם אחר בבדיקה הזו, הרי כפי שטוענים הוא ואנשיו, הנושא נסרק במסרקות ברזל, והוא היה שמח להוכיח את צדקתו".