לבקשת מיקי זוהר: גרעין שאנור יורד מהיישוב

גרעין שאנור יורד בשעה זו מהיישוב, לבקשת יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, אשר הודיע לראש מועצת שומרון יוסי דגן כי הוא יפעל למען החזרה ליישוב. יוסי דגן "נמשיך ללוות את דרישת הגרעין עד לשיבה מלאה לצפון השומרון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/11/20 17:45 א בכסלו התשפא

לבקשת מיקי זוהר: גרעין שאנור יורד מהיישוב
צילום: רועי חדי

גרעין משפחות שאנור יורד בשעה זו מהיישוב שאנור. חברי הגרעין יורדים מהיישוב בהסכמה, לאחר שקיבלו את בקשתו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, אשר הודיע לראש מועצת שומרון יוסי דגן כי הוא יפעל למען החזרה ליישוב וכן הוא יעלה את נושא הקמת הישוב שא-נור מחדש בפגישה עם ראש הממשלה בהקדם.

חברי הגרעין, קיבלו את בקשתו של ח"כ זוהר והם עולים בשעה זו על אוטובוסים אשר הובאו ליישוב. יוסי דגן ראש מועצת שומרון הבטיח כי הוא ימשיך לפעול עד להקמת היישוב מחדש. "אין צודקת מדרישת חברי הגרעין, חייבים לתקן את העוול הזה. אני מודה לחברי ח"כ זוהר אשר יחד עם חברים נוספים בליכוד לקחו על עצמם לפעול יחד בכדי שבמקום המדהים הזה יוקם היישוב מחדש. מחזק את חברי הגרעין להמשיך בדרישה, נמשיך ללוות את דרישתם עד לשיבה מלאה לצפון השומרון ולחידוש ההתיישבות היהודית במקום".

נזכיר כי מוקדם יותר הגיעו ליישוב שא-נור המתחדש, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יחד עם חברי כנסת מסיעת הליכוד בהם ראש הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, ח"כ קטי שטרית, ח"כ אתי עטיה וח"כ עמית הלוי. 

ראש המועצה יוסי דגן והח"כים חיזקו את הגרעין החדש אשר התיישב הלילה במקום וקראו לראש הממשלה לאשר לחברי הגרעין לחדש את ההתיישבות היהודית במקום.

חברי הגרעין הצעיר הגיעו במהלך הלילה ליישוב, התיישבו במצודה ביישוב והחלו להכשירה למגורים. הגרעין החדש מונה בשלב זה כ-20 משפחות ומורכב מזוגות צעירים - קצינים משוחררים, בוגרי יחידות מיוחדות, אנשי חינוך, סטודנטים ושאר מקצועות חופשיים. בניהם ניתן למצוא את ניב, לוחם משוחרר מיחידת מגלן וסטודנט באוניברסיטת תל אביב, יעקב שהיה מ"פ בחטיבת הנח"ל וכיום קורס מורה דרך ומדריך נוער, יצחק עובד בתעשיה בטחונית, שתי סטודנטיות לאדריכלות באריאל, אליהו סמ"פ בגדס"ר גולני במיל', ישראל סטודנט להנדסה באריאל, שקד קצין אגם בצנחנים במיל' וחברים נוספים.

חברי הגרעין בנו תכניות, קיימו סיורים משותפים בשא-נור ופועלים בשיתוף פעולה עם גרעין חומש שאנור הוותיק ובשיתוף פעולה עם המועצה האזורית שומרון, והלילה כאמור עלו ליישוב בדרישה "לתקן את העוול" לדבריהם. בכוונת חברי הגרעין להתיישב במקום ולחדש את ההתיישבות היהודית ביישוב, וזאת יחד עם משפחות מגורשי חומש שא-נור אשר שבו אף הם הלילה למקום. כאמור לאחר בקשת יו"ר הקואליציה כעת עוזבים המתיישבים את המקום אך הבטיחו כי במקום יוקם יישוב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן