ראשי כחול לבן נפגשו עם לפיד: "לא נהסס לפעול"

בני גנץ וגבי אשכנזי נפגשו עם יאיר לפיד, במסגרת ההיערכות למקרה של התפרקות הקואליציה. בכחול לבן אומרים כי "גנץ לא יוותר, כל האופציות מונחות על השולחן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/20 08:32 כב בחשון התשפא

ראשי כחול לבן נפגשו עם לפיד: "לא נהסס לפעול"
אשכנזי וגנץ עם לפיד. שיתוף פעולה?, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לקראת בחירות מתקרבות? יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, נפגש בימים האחרונים עם ראשי כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, כך דווח הבוקר (ב') ב'מעריב'. על פי הדיווח, הפגישות התקיימו במטרה לקדם עמדות משותפות ומהלכים אפשריים, במקרה ולא תחול התקדמות בסוגיית העברת התקציב.

יש עתיד משכה את ההצבעה לפיזור הכנסת: "כחול לבן מנעו את הפלת הממשלה"

כזכור, בכחול לבן דורשים שהתקציב לשנת 2021 יעבור עד סוף חודש דצמבר, בעוד קצת יותר מחודש וחצי, ובליכוד לעומת זאת נותרים בעמדתם כי התקציב יעבור בחודש פברואר. בשני הצדדים לא מראים נכונות לפשרה, ובכחול לבן הציבו אולטימטום, אם כי האפשרויות הפוליטיות שלהם די מוגבלות.

בכירים בכחול לבן אמרו ל'מעריב' כי "גנץ לא יוותר, שיהיה ברור. לכן כל האפשרויות הפוליטיות מונחות על השולחן ונבחנות בימים אלה בכובד ראש. אם נבין שתקציב 2021 לא עומד לקרות, לא נהסס לפעול". במפלגה כבר הודיעו על הצעדים אותם ישקלו לבצע, כמו קידום הצעת החוק לאיסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה, תמיכה בחוק פיזור הכנסת ותמיכה במה שמכונה "אי אמון קונסטרוקטיבי". 


(בני גנץ)

על פי הדיווח, ההתקדמות תלויה בהחלטתו של גנץ, שטרם התקבלה, וגורמים באופוזיציה וכן בכחול לבן מותחים עליו ביקורת בשל כך. "הוא מקיים ישיבות, נפגש, מתייעץ - אך לא מחליט", אמר בכיר במפלגה והוסיף כי "קיימים חילוקי דעות בסביבתו הקרובה. מחד, שר המשפטים אבי ניסנקורן, אסף זמיר, רם שפע וגורמים נוספים לוחצים עליו לפרק את החבילה ולהפסיק לתת סיכוי לנתניהו ולממשלה הנוכחית, מאידך – השרה עומר ינקלביץ, הוד בצר ועוד כמה חברים סבורים כי צריך להמשיך להתנהל במסגרת של ממשלת אחדות הקיימת ולתת צ’אנס להגעה למועד הרוטציה. אשכנזי טרם הביע את עמדתו, וגנץ ממשיך להתלבט", ציין הגורם.

גורם באופוזיציה אמר כי הסיכוי היחיד לתזוזה בעמדתו של גנץ הוא האיום הפוליטי עליו בתוך המפלגה: "המחנה של ניסנקורן מתחזק ומאיים לערער על יציבות המפלגה. זה אולי האיום היחיד שיכול לגרום לגנץ לקבל החלטה מעשית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן