יש עתיד משכה את ההצבעה לפיזור הכנסת: "כחול לבן מנעו את הפלת הממשלה"

הצעת החוק לפיזור הכנסת לא תעלה היום, לאחר שיש עתיד הודיעה כי משכה אותה: "כחול לבן שוב מנעו היום את הפלת הממשלה והשאירו את נתניהו בשלטון. נמשוך את הצעת החוק לפיזור הכנסת. נחזור בשבוע הבא"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/11/20 08:51 יז בחשון התשפא

יש עתיד משכה את ההצבעה לפיזור הכנסת: "כחול לבן מנעו את הפלת הממשלה"
לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

ההצעה לפיזור הכנסת לא תעלה היום (ד') במליאת הכנסת. מפלגת יש עתיד, שהגישה את ההצעה, הודיעה כי משכה אותה, לאחר שלא נמצא לה רוב בכנסת. בהודעת יש עתיד, שפורסמה ב-ynet, נאמר כי "כחול לבן שוב מנעו היום את הפלת הממשלה והשאירו את נתניהו בשלטון. נמשוך את הצעת החוק לפיזור הכנסת. נחזור בשבוע הבא".

https://youtu.be/zySpxSlSUsw
(לפיד תוקף את נתניהו במליאת הכנסת, ארכיון)

כזכור, מפלגת ימינה הודיעה בתחילת השבוע כי תתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת. בהודעה שפרסמה המפלגה ביום שני נאמר כי "גורמים בכחול לבן מתרצים את אי הצבעתם על החוק לפיזור הכנסת בטענה כי ימינה בלאו הכי לא תתמוך בחוק וזאת בניסיון לטשטש את ההתקפלות שלהם לאולטימטום של עצמם.
אז שיהיה ברור, ימינה תצביע בעד כל חוק לפיזור הכנסת. תם זמנה של הממשלה הרעה הזו".

באופוזיציה לחצו בימים האחרונים על לפיד שלא להעלות את הצעת החוק לפיזור הכנסת. כחול לבן, נכון לעכשיו, לא צפויה לתמוך בהצעת החוק, ואם ההצעה הייתה עולה היום, היא לא תוכל לעלות שוב במשך חצי שנה. הגורמים באופוזיציה מעדיפים להמתין לשעת כושר טובה יותר להעלאת ההצעה.

בקרב צמרת כחול לבן התגלעו בימים האחרונים חילוקי דעות בקשר להמשך דרכם בממשלה. על פי דיווח של עמית סגל, בתחילת השבוע התקיימה ישיבה של סיעת כחול לבן, ובעוד גנץ מוכן לשקול דחייה באולטימטום שהציבה המפלגה לראש הממשלה, לגבי המשך קידום התקציב, ולהמשיך לשבת בממשלה בהינתן שבליכוד יקדמו את חוק התקציב, שר החוץ אשכנזי ושר המשפטים ניסנקורן תומכים בפיזור הכנסת ובהליכה לבחירות בהקדם.

על פי דיווח ב'ידיעות אחרונות', גורמים בכחול לבן תקפו את אשכנזי ואת ניסנקורן, ואמרו כי "אשכנזי וניסנקורן משלמים מחיר בדעת הקהל על אג׳נדה שהם לא מאמינים בה".

המאבקים בקואליציה נמשכים: בליכוד הגישו הצעת חוק לביטול הרוטציה

מנגד, בקואליציה לא שקט, ח"כ שלמה קרעי (ליכוד), הניח ביום שני על שולחן הכנסת הצעת חוק לביטול ממשלת החילופים. ביטול החוק דורש רוב של 70 ח"כים. קרעי אמר כי "אל מול האיומים של כחול לבן על אזרחי ישראל במערכת בחירות בתקופת מגיפה, יש להניח על השולחן חלופה טובה יותר לטובת אזרחי ישראל".

לדברי קרעי, "אם כחול לבן יקחו אותנו לבחירות, מצופה מימינה לתמוך בחוק הזה. אחרת, איך יסבירו לבוחריהם שהשאירו את ניסנקורן וגנץ עוד כחצי שנה בתפקידיהם, כאשר יש אפשרות לבטל את חוק ממשלת החילופים, לפטר אותם ולמנוע מהם פגיעה נוספת באזרחי ישראל".

בסיעות החרדיות מיישרים קו עם הליכוד, נכון לעכשיו. ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר בראיון ל 'כאן חדשות' כי "בכחול לבן צריכים להחליט אם הם רוצים ללכת לבחירות או שהממשלה תתנהל. מציע להם להתיישר ולא כל הזמן לעשות משברים".