סקר מנדטים: הליכוד לוקחת מנדטים מימינה, עלייה בכחול לבן

בסקר מנדטים, נתניהו לוקח שני מנדטים ממפלגתו של בנט ומתייצב על 29 מנדטים, לעומת 22 לימינה. כחול לבן עולים ל-10 מנדטים. במידה ורון חולדאי יתמודד, הנפגעות העיקריות יהיו מפלגות מרכז-שמאל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/11/20 21:03 יד בחשון התשפא

סקר מנדטים: הליכוד לוקחת מנדטים מימינה, עלייה בכחול לבן
לוקח מנדטים ממפלגות השמאל-מרכז. רון חולדאי, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

סקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס, שפורסם הערב (א'), מראה כי למרות שהליכוד לוקח מנדטים מימינה, המגמה נשמרת בתוך גוש הימין, שממשיך לשמור על כוחו עם 65 מנדטים, יחד עם המפלגות החרדיות.

התוצאות המלאות: הליכוד - 29, ימינה - 22, יש עתיד-תל"ם - 20, הרשימה המשותפת - 12, כחול לבן - 10, ישראל ביתנו - 7, ש"ס - 7, יהדות התורה - 7, מרצ - 6.

לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי.

שאלה נוספת בחנה את מצב המנדטים במידה והייתה מפלגה נוספת בראשות ראש עיריית תל אביב הנוכחי, רון חולדאי. במצב כזה נראה שהנפגעות העיקריות הן כחול לבן, יש עתיד ומרצ, מהן לוקח חולדאי את המנדטים. 

התוצאות המלאות: הליכוד - 30, ימינה - 22, יש עתיד-תל"ם - 17, מפלגה חדשה בראשות רון חולדאי - 7, הרשימה המשותפת - 11, כחול לבן - 8, ישראל ביתנו - 7, ש"ס - 7, יהדות התורה - 7, מרצ - 4. העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי עדיין לא עוברות את אחוז החסימה. 

לשאלה מי הכי מתאים לכהן כראש הממשלה? 
ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להוביל עם 36 אחוזים. אחריו נפתלי בנט שמתחזק ל-21 מנדטים.
יו"ר האופוזיציה לפיד עם 15 אחוזים, ובמקום האחרון נמצא ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ עם 11 אחוזים. 17 אחוזים השיבו שאינם יודעים.

68 אחוז מהישראלים בעד טראמפ

ביום שלישי הקרוב ייערכו הבחירות לנשיאות ארצות הברית, מבין שני המועמדים דונלד טראמפ או ג'ו ביידן, מה לדעתך היא התוצאה הטובה יותר לישראל? 

68 אחוזים השיבו שלדעתם יותר טוב לישראל שייבחר דונלד טראמפ.
12 אחוזים בלבד תמכו במועמדותו של ג'ו ביידן.
20 אחוזים לא ידעו או לא החזירו תשובה. 

ראש הממשלה נתניהו ממשיך לקבל ביקורת על תפקודו בניהול משבר הקורונה, כאשר 54 אחוזים השיבו שאינם מרוצים מתפקודו, 25 אחוזים - די מרוצה, ו-16 אחוזים מרוצים.

69 אחוזים מהנשאלים טענו כי ישראל תחזור לסגר שלישי, 16 אחוזים אמרו כי לא יהיה סגר נוסף, ו-15 אחוזים לא ידעו להשיב.