נתניהו על החיסון: "רואים את האור בקצה המנהרה"

ראש הממשלה הגיע לבית החולים בו החל הבוקר השלב המכריע בפיתוח החיסון הישראלי, יחד עם שר הבריאות אדלשטיין ושר הביטחון גנץ, שקרא לנתניהו להעביר את התקציב בהקדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/20 10:36 יד בחשון התשפא

נתניהו על החיסון: "רואים את האור בקצה המנהרה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נתניהו הגיע הבוקר (א') לבית החולים שיבא בתל השומר, שם החל השלב המכריע בפיתוח החיסון לקורונה של המכון הביולוגי. נתניהו אמר כי "באמצעי כזה או אחר, חיסון שיפותח כאן או בחו"ל, נביא מספיק חיסונים לאזרחי ישראל, ואז נוכל סוף סוף להשתחרר מהמגפה. אני רואה את האור בקצה המנהרה, אני רואה את החיסונים במדינת ישראל".

ראש הממשלה הוסיף כי "אני לא חושב שזה יקרה מייד. יש לי רק בקשה אחת: עד שיהיה חיסון, הקשיבו להנחיות ועטו מסכה מעל האף". נתניהו התייחס לסגר שמוטל על עוד ועוד מדינות באירופה ואמר כי "ישראל הייתה אחת המדינות הראשונות בעולם שהפעילו סגר. כשאנחנו יצאנו ממנו - מדינות אחרות נכנסו. כמעט כל אירופה נכנסת לסגר כזה או אחר".

על העסקים הנמצאים במשבר כלכלי קשה אמר ראש הממשלה כי "יש עוד שלבים שעליהם החלטנו בקבינט הקורונה. נעזור לסוחרי הרחוב בכל דרך כדי שייצאו בצורה מיטבית מהסגר".

אחריו דיבר שר הביטחון, בני גנץ, ושלח מסר לראש הממשלה. לדברי גנץ, "מדובר בתהליך ארוך וייקח זמן לעבד את הנתונים. נדרשת סבלנות". הוא התייחס לנסיין הראשון, שגב הראל, שקיבל מוקדם יותר את החיסון: "הוא אמר לי, 'באתי לפה כדי לבקש שתעזרו לנו כלכלית. השבתי לו שראש הממשלה עסוק בלשמור על הביטחון ואנחנו נדאג לכלכלה בתקציב 2021 - ויפה שעה אחת קודם".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "מאז כניסתי לתפקיד, אנו הופכים כל אבן כדי לראות היכן קיימת התקמות מבחינת חיסונים. אני מקווה שכבר בקרוב נשמע על פריצת דרך ומדינת ישראל תהיה בין הראשונות בתור. אם נצליח בניסוי הנוכחי, אז מדינת ישראל לא רק תהיה ראשונה בתור אלא גם תוכל להביא בשורה אמיתית של תיקון עולם לעוד מדינות רבות, על כל מה שמשתמע מכך".