רפי פרץ נגד סמוטריץ': "בוא להתמודד לראשות המפלגה המאוחדת"

יו"ר הבית היהודי הגיב לדבריו של עמיתו להנהגה לשעבר, שאמר כי "הרב רפי לא מתאים למגרש הפוליטי", וקרא לו להתמודד לראשות "מפלגת הציונות הדתית המאוחדת": "הנהגה היא לא רק דיבורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/20 10:55 ה בחשון התשפא

רפי פרץ נגד סמוטריץ': "בוא להתמודד לראשות המפלגה המאוחדת"
פרץ וסמוטריץ', צילום: פלאש 90

הבחירות כבר מורגשות באופק, והמאבקים הפנימיים בתוך הציונות הדתית מתעוררים מחדש. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התראיין אמש (ה') ל"קול ברמה", והתייחס לעמיתו לשעבר להנהגה, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ. סמוטריץ' אמר כי "הרב רפי איש יקר וטוב אבל הוא לא מתאים למרחב הפוליטי. טוב יעשה אם יחזור למגרש שבו הוא טוב. לא רוצה לפגוע בו מעבר לזה".

בתגובה לדברים קרא פרץ לסמוטריץ' לבוא להתמודד על ראשות מפלגה ציונית דתית מאוחדת. בציוץ הבוקר בטוויטר כתב פרץ: "בצלאל היקר, במקום להכפיש 'בלי רצון לפגוע', בוא להתמודד בבחירות לראשות מפלגת הציונות הדתית המאוחדת". 


(הרב רפי פרץ בראיון לכיפה)

פרץ הוסיף כי "הנהגה היא לא רק דיבורים".

על פי סקר המנדטים האחרון שהתפרסם רק הבוקר, מפלגתו של הרב רפי פרץ, הבית היהודי, זוכה ל-0.5% מקולות המצביעים, וניצב הרחק מאחוז החסימה. מאז פרש מימינה והצטרף לממשלה, לא עברה הבית היהודי את אחוז החסימה באף אחד מהסקרים שפורסמו.

למרות זאת, בחודש יוני האחרון הודיע השר פרץ על עריכת מפקד בבית היהודי. במכתב שנשלח למצביעים כתב פרץ: "הבית היהודי מתחדשת. הטלתי על מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, לבנות תכנית עבודה שכוללת לוחות זמנים לעריכת מפקד גדול לציונות הדתית".

לפני כחודש קיימה מזכירות הבית היהודי ישיבה, ובה הוחלט להקים וועדת בחירות שתקבע מי יהיו ראשי פורום ראשי הסניפים של המפלגה, וכן לפורום נשות המפלגה. כמו כן הוחלט, לרענן ולחדש את מוסדות המפלגה ואת ההתפקדות של הציבור.