נשיא המדינה הבא? יהודה גליק יתמודד לנשיאות

ריבלין? "נשיא של חצי עם". הרצוג? "שיישאר בסוכנות". "דווקא משום שאני לא מרגיש נשגב, אוכל למלא את התפקיד. כבר נפגשתי עם כ-40 ח"כים" | ח"כ לשעבר יהודה גליק מעוניין להחליף את רובי ריבלין, ומצהיר כוונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 08:01 כ בתשרי התשפא

נשיא המדינה הבא? יהודה גליק יתמודד לנשיאות
יהודה גליק, צילום: Yonatan Sindel פלאש 90

הבחירות לנשיאות המדינה, שצפויות להתקיים בתחילת הקיץ הקרוב, לקראת תום כהונתו של נשיא המדינה רובי ריבלין, כבר מעוררות עניין. עד כה הוזכרו שמותיהם של יו"ר הסוכנות ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר, יצחק (בוז'י הרצוג), ושל יו"ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה, עמיר פרץ, כמועמדים לתפקיד. בנוסף, הוזכר שמה של מרים פרץ, אך היא טרם התייחסה לנושא בדרך כלשהי. היחיד עד כה שהודיע כי יתמודד לתפקיד הוא פרופ' שמעון שטרית, שכיהן כשר בממשלת רבין.

סקר: מי הנשיא הבא של ישראל?

הבוקר (ה') מתפרסם ב'ישראל היום' כי אדם נוסף שרואה עצמו מועמד לתפקיד הוא ח"כ לשעבר יהודה גליק, איש הר הבית. בראיון שיתפרסם מחר במלואו אומר גליק כי החליט להגיש מועמדות לתפקיד הרם, ואף החל לשוחח עם ח"כים בנושא: "קיבלתי החלטה שאני מגיש מועמדות לנשיאות המדינה. אני רוצה להיות הנשיא הבא של מדינת ישראל. אני מרגיש שיש לי היכולת. לא רוצה להישמע כאילו אני קוסם, אבל דווקא משום שאני לא מרגיש נשגב או מורם מעם, אני יכול לעשות את התפקיד הזה בצורה טובה".

גליק התייחס בראיון למצב במדינה ואמר כי "הייתי מצפה שדווקא עכשיו נשים את כל הדברים בצד ונמצא את המחבר. במקום זה יש כל היום התנגחויות, חרדים וחילונים, 'בלפוריסטים' נגד 'ביביסטים', אנשי אקדמיה ואנשי עמל כפיים, ישראל הראשונה וישראל השנייה. אפילו המאבק בין אנשי הפריפריה לקיבוציניקים חזר לחיינו סביב נחל האסי".


(יהודה גליק בפרויקט תשעה באב של כיפה)

בנוסף, הוא לא מהסס למתוח ביקורת על הנשיא המכהן, רובי ריבלין: "הנשיא מדבר על ארבעה שבטים, אמרתי לו שלדעתי הוא שכח שני שבטים גדולים - המסורתיים ויהדות התפוצות. יש המון אנשים שהם לא בשבטים שהנשיא ציין, הם לא ערבים, חרדים, דתיים או חילונים. אמנם בא מעולם ערכי בית"ריסטי, אבל לאורך כהונתו חשו רבים בעם שהוא בא להטיף - והם לא אוהבים את זה. לכן קרה דבר נוסף - חלק גדול מהציבור לא התחבר אליו, נהיה לנו נשיא של חצי עם. אם יש נשיא של חצי עם, אז לא צריך נשיא. יש לנו מספיק ויכוחים ומלחמות".

על סיכוייו להיבחר, אומר גליק: "עד עכשיו נפגשתי כבר עם כ-40 ח"כים, חרדים, חילונים, שמאלנים, ימנים, ערבים. מרבים מהם שמעתי הערכה ריאלית שלא הכנסת הזאת תבחר את הנשיא הבא - כי אנחנו בדרך לבחירות. אתה שומע את זה גם מאנשי ליכוד וגם מאנשי כחול לבן. אבל אני יכול לומר שקיבלתי עידוד, אמנם לא כולם אמרו שיתמכו בי, אבל קיבלתי עידוד, גם מאנשים שנמצאים עמוק בימין וגם מאלו שנטועים עמוק בשמאל".

על התמודדות אפשרית מול חבר הכנסת לשעבר הרצוג, מציין גליק: "בוז'י הוא אדם טוב שעושה עבודת קודש בסוכנות היהודית, חבל שיפסיק את זה". בנוגע להתמודדות אפשרית מול מרים פרץ, הוסיף: "אני מעריך אותה, לא שמעתי ממנה שהיא מסתובבת בכנסת ונפגשת עם אנשים. לא שמעתי שנפגשו איתה. ודאי שאין לי מילה רעה לומר עליה. אנסה לשכנע את החברים שיש לי יתרונות עליה, אני חושב שיש לי יתרונות של מרים פרץ ובוז'י הרצוג גם יחד".

לדבריו: "אין לי סודות. אני אדם פתוח וחשוף. כל מה שניסו להטיח בי, ללכלך עלי, לזרוק עלי בוץ - כבר ידוע ומוכר. הייתה מישהי שהגישה נגדי תלונה על הטרדה מינית והמשטרה זרקה אותה מכל המדרגות והוציאה הודעה שלא מצאה מקום לפתוח בחקירה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן