שמעון שטרית: אתמודד על תפקיד נשיא המדינה

שר הכלכלה לשעבר בממשלת רבין הכריז כי יתמודד בבחירות לתפקיד שייערכו ביוני 2021: "ישראל זקוקה לאדם בעל ניסיון, שיוכל למלא בנאמנות את התפקיד החשוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 09:29 יח באלול התשפ

שמעון שטרית: אתמודד על תפקיד נשיא המדינה
פרופ' שמעון שטרית, צילום: ליאור יאדו

השר הכלכלה לשעבר, פרופ׳ למשפטים שמעון שטרית, הכריז היום (ב׳) כי יתמודד על תפקיד נשיא המדינה, בבחירות שייערכו באביב הקרוב. ההכרזה הרשמית באה לאחר שבשבועות האחרונים נפגש פרופ׳ שטרית עם חברות וחברי הכנסת והציג בפניהם את מועמדותו ואת משנתו.

שטרית, לשעבר שר הכלכלה, המדע והדתות בממשלת רבין, הוא בעל תואר דוקטור במשפטים מאוניברסיטת שיקאגו ומכהן כפרופסור למשפטים באוניברסיטה העברית ומרצה באוניברסיטאות שונות. לפרופ' שטרית ניסיון והכרה בינלאומית בקהיליית המשפט ובחוגים אקדמיים ברחבי העולם.

בהודעת ההכרזה, אמר פרופ׳ שטרית: "אני רואה בתפקיד נשיא המדינה את משימת חיי. מדינת ישראל נמצאת כיום במשבר מהגדולים בתולדותיה ובזמנים של שסע הולך הולך ומעמיק בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית. בתקופה מורכבת זו, ישראל זקוקה לאדם בעל ניסיון, שיקול דעת ועין טובה, שיוכל למלא בנאמנות את אחד התפקידים ברגישים והחשובים במדינת ישראל - תפקיד נשיא המדינה" אמר שטרית. 

השר לשעבר הוסיף והבטיח כי הוא יתחייב "להיות נאמן וקשוב לכם, אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל ולהעמיד את כל כישוריי וניסיוני הישראלי והבינלאומי כדי לייצג אתכם בכבוד, באמונה ובמסירות, בארץ ובעולם". 

לקראת הבחירות לנשיאות שייערכו בחודש יוני הקרוב ישנן הערכות שונות לגבי המועמדים לנשיאות. בנוסף לשטרית שהכריז על כך, מעריכים כי גם אשת החינוך וכלת פרס ישראל מרים פרץ תתמודד, השר לשעבר דוד לוי, יו"ר הסוכנות היהודית הנוכחי יצחק הרצוג וככל הנראה גם יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ יציגו את מועמדותם. הנשיא הנוכחי רובי ריבלין יסיים את תפקידו ויעזוב את בית הנשיא בחודש יולי 2021.