השר דרעי: "כדי לצאת מהמצב, נצטרך להיכנס לסגר מלא"

זה היום השלישי שבמדינת ישראל נרשמו למעלה מ-2,500 נדבקים חדשים. על רקע התחלואה שממשיכה לעלות, אומר הערב שר הפנים כי אין מנוס ומדינת ישראל תצטרך להיכנס לסגר ממש בקרוב. "הממשלה תתכנס ביום חמישי כדי להחליט על הדבר הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/20 22:46 טז באלול התשפ

השר דרעי: "כדי לצאת מהמצב, נצטרך להיכנס לסגר מלא"
אריה דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הערב (ש'), לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורונה בישראל, רף המתים מהנגיף במדינה חצה את ה-1,000. אתמול אומתו 2,617 חולים חדשים ובכך, במשך שלושה ימים ברציפות ישנם יותר מ-2,500 חולים חדשים ביממה. לקראת הסגר הצפוי בערים האדומות החל מים שני, שר הפנים, אריה דרעי, אמר הערב ל'חדשות 12', כי אין מנוס מסגר כללי בישראל: "על פי דעת המומחים נצטרך להיכנס לסגר כללי, אין דרך אחרת לרדת מאלפים לרמה של כמה עשרות - רק בסגר כללי". 

דרעי התנגד להחלטה לבצע קודם סגר על הערים האדומות וטוען כי עדיף לחכות לסגר כללי על כל המדינה, "המשטרה ופיקוד העורף אומרים ששליטה על 30 ערים אדומות היא מורכבת יותר מאשר סגר על כל המדינה". דרעי הוסיף: "שאלתי בקבינט אם סגר על ערים אדומות יציל אותנו, אפילו בסיכוי לא גדול, מסגר כללי. אבל אף אחד לא אמר שזה מה שיקרה". 

על הפרויקטור פרופסור רוני גמזו, אמר דרעי: "אני לא מיניתי אותו, אלא ראש הממשלה. נתתי לו גיבוי מהיום הראשון ועד היום לא אמרתי מילה אחת אישית נגדו. משרד הפנים בראשותי עושים הכל כדי לעזור לו. הצלחתו - הצלחתי. אני מתפלל שיצליח. חס וחלילה לא רוצה שהוא יכשל". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן