פרופסור גמזו: "אנחנו נכנסים לרגע קשה במאבק וההחלטות קשות"

קבינט הקורונה הכריע כי על 30 יישובים אדומים יחול סגר החל מיום שני ויימשך לפחות שבוע. פרויקטור הקורונה דרש מהציבור החרדי והערבי בפרט ומיתר הציבור בכלל לציית להנחיות: "אנחנו במלחמה, מבקש מכולם לפעול כגוף אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/20 18:07 יד באלול התשפ

פרופסור גמזו: "אנחנו נכנסים לרגע קשה במאבק וההחלטות קשות"
צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ

 קבינט הקורונה והשרים אישרר את מתווה תכנית הרמזור של הפרויקטור, פרופסור רוני גמזו. במהלך ישיבת הקבינט הוחלט על הטלת סגר על כ-30 יישובים אדומים, החל מיום שני. הסגר יארך כשבוע עם אפשרות הארכה לשבוע נוסף. לאחר ההחלטה פרויקטור הקורונה רוני גמזו ייתן תדריך מסודר של הפרטים מהחלטות קבינט. על ההחלטה להטיל סגר אמר גמזו: "אנחנו נכנסים לרגע קשה במאבק. מאוד קשה לי, לקבינט, לרה"מ ולכל החברים בו. אלה אנשים שאחראים לכם ולא משנה באיזה עיר. זה החלטות קשות". 

קבינט הקורונה הכריע: הטלת סגר על 30 יישובים אדומים
נתניהו לאחר החלטת הקבינט: "אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל"

https://www.facebook.com/Health.gov.il/videos/675095463105528

בפתיחת דבריו אמר גמזו: "סיימנו את ישיבת הקבינט שארכה כשש שעות, שבה דנו בהתמודדות שלנו במדינת ישראל עם מצב התחלואה. זה לא סוד שמצב התחלואה, במיוחד היום בבוקר, עלה מדרגה נוספת. זה מאוד מטריד". גמזו התייחס לעליית התחלואה בישובים החרדים והערביים וקרא להם להקפיד יותר על הכללים. "רמת התחלואה עלתה שוב ובעשרה ימים האחרונים באופן שהוא מאוד מטריד. חלקו קשור בהתפרצות או בבדיקות חיוביות במסגרת הישיבות. אבל חלק גדול בתוך הישובים".

גמזו פירט על השלכות ההחלטה:"הנחיתי היום את פיקוד העורף לתת את מיטב הסיוע לערים האדומות. יחד עם הסיוע שלנו הן יכולות להתמודד. לצערי רמת תחלואה גבוהה בערים אדומות מחייבת צעדים נוספים. אין יוצא ואין נכנס בקבוצת הערים האדומות. עיר כזו גורמת לתחלואה בערים אחרות עקב המעבר ממנה ואליה. במיוחד במגזר הערבי ובחברה החרדית אנחנו רואים את זה. במעבר מעיר לעיר מעורבת. זה קורה כל הזמן". עוד הוסיף: "אנחנו במלחמה, מבקש מכולם לפעול כגוף אחד".

לפי גמזו האפשרות לקיום של סגר כולל בחגים לא ירדה מהפרק: "יש סיכוי סביר, זה יכול לקרות. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהאפשרות תתרחק מאיתנו, יש לה הרבה מאוד השלכות על החברה והכלכלה יש לפנינו עוד החלטות קשות, נצטרך לראות מה יהיה בימים הקרובים". בנוסף דרש להפסיק את ההתקפות נגדו "לא בגללי, התקפות בינינו יוצרת אצל הציבור אי אמון במערכת, זה מיותר ולא עושה טוב לאף אחד".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן התייחס להחלטת קבינט הקורונה על סגר בערים אדומות: "ההחלטה להטלת סגר בשלב זה הינה חלק מתכנית סדורה של חלק מהגורמים להביא לסגר בחגים וסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה, יום כיפור וסוכות - מה שלא נאפשר בשום צורה".

ביישובים בהם יוטל סגר תוגבל התנועה ל-500 מטרים, מערכת החינוך תיסגר, פרט לחינוך מיוחד ויחול איסור על כניסה ויציאה - למעט עובדים חיוניים. ביישובים האדומים החמורים ביותר תהיה גם הגבלת יציאה מהבית במהלך הלילה. מנגד אמר פרופ' גמזו כי הוא מבקש לא לדון בסגר מלא עד 10 בספטמבר, זאת כדי להמתין לנתוני התחלואה אחרי 10 מפתיחת בתי הספר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן