לוין: "עדיין רחוקים מפתרון" | זוהר: "הליכוד לא ימשיך לתפקד באופן הזה"

יו"ר הכנסת התייחס הבוקר להצעת החוק לדחיית תקציב המדינה ביוזמת האוזר והנדל, ואמר כי צריך לעשות מאמץ גדול למנוע בחירות. על ראש הממשלה: "הוא הנחה אותי לעשות מאמץ עליון להגיע להבנות". גם יו"ר הקואליציה אמר דברים דומים: "ניתן הכל כדי למנוע בחירות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/08/20 07:44 כ באב התשפ

לוין: "עדיין רחוקים מפתרון" | זוהר: "הליכוד לא ימשיך לתפקד באופן הזה"
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בניסיון אחרון לפני הליכה נוספת לבחירות מספר ארבע בתוך פחות משנתיים, סיעת "דרך ארץ" פנתה אתמול (א') לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה את תמיכתו ואת תמיכת הליכוד בקידום החוק לדחיית תקציב המדינה בחודשיים, עד קריאה שנייה ושלישית. אתמול נראה היה כי נתניהו יתמוך בחוק ויורה גם לשאר חברי הליכוד לעשות כך.

בהתייסחו לפתרון המוצע, אמר הבוקר יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, כי "צריך לעשות מאמץ גדול למנוע בחירות, אבל לצערי אנחנו עדיין רחוקים מאוד מפתרון". לוין אמר כי הוא שוחח עם נתניהו שהנחה אותו "לעשות מאמץ עליון להגיע להבנות". 

החוק של האוזר והנדל צפוי לעבור השבוע במליאת הכנסת, אך היחסים בין כחול לבן לליכוד עדיין מתוחים. על עבודת ממשלת האחדות אמר לוין: "אי אפשר לעבוד בדרך הנוכחית, אנחנו נמצאים במצב של שיתוק מוחלט. לא לזה התכוונו כאשר הממשלה הזו קמה".

בשבוע שעבר פורסם כי נתניהו בוחן אפשרות להקמת ממשלת ימין צרה. על כך אמר לוין ב"כאן ב", כי הוא לא יודע אם הדבר הזה בכלל מעשי, "אני לא רואה טעם לעסוק במשהו תיאורטי. צריך למצוא את הדרך לעבוד ביחד. הממשלה הזאת קמה במטרה עליונה להיאבק במשבר העצום שאנחנו נמצאים בו בגלל מגפת קורונה".

גם יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר הבוקר גם הוא בהתייחסו לחוק לדחיית תקציב המדינה, כי "ניתן הכל כדי למנוע בחירות, וזה ניסיון אמיתי לעוד הזדמנות". על תפקוד הקואליציה, אמר זוהר: "הליכוד לא ימשיך לתפקד באופן הזה. אם הקואליציה לא תתחיל לשתף פעולה, כולל תקציב חד שנתי, לא נוכל להמשיך".

(מיקי זוהר בראיון לכיפה)