נתניהו בישיבת הממשלה: "נערכים לשגרה ארוכת טווח עד שימצא החיסון"

ראש הממשלה הבטיח כי קבינט הקורונה יאשר צעדים נוספים להתמודדות עם הקורונה, וכי משרדי הממשלה יציגו תכניות לניהול שגרה בזמן המגפה. בנוסף, בירך את ציפי חוטובלי שיוצאת ללונדון: "התרשמתי מהעבודה המסורה שלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 12:42 יב באב התשפ

נתניהו בישיבת הממשלה: "נערכים לשגרה ארוכת טווח עד שימצא החיסון"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נתניהו אמר הבוקר (א') כי קבינט הקורונה יאשר השבוע צעדים נוספים להמשך המאבק בקורונה. בדבריו בפתח ישיבת הממשלה הוסיף נתניהו כי השרים יציגו לו תכניות עבודה לניהול שגרת הקורונה.

"פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' רוני גמזו יציג מחר בקבינט הקורונה את הצעדים הדרושים להורדת מקדם ההדבקה והיקף התחלואה במדינת ישראל", אמר נתניהו. "רק שיתוף פעולה של הממשלה ושל הציבור, קודם כל בהקפדה על הכללים של מסיכות, ריחוק, היגיינה וצמצום ההתקהלויות - רק אלה יעזרו לנו לשטח את העקומה, להשתלט על המגיפה ולארגן שגרה ארוכת טווח עד שימצא החיסון.
אני מצפה מכל שרי הממשלה לסייע לפרופ׳ גמזו ולפעול להצלחת התוכנית כדי להגן על אזרחי ישראל".

נתניהו בישיבת הממשלהצילום: דוברות

"אני גם הנחיתי את השרים להגיש לי תוכניות עבודה מפורטות לניהול שגרת הקורונה בכל משרד ומשרד. התוכניות הללו כוללות צעדים שונים בהתאם לדפוסי התחלואה האפשריים, כדי לאפשר גם את פעילויות המשרד ופעילות המשק. אנחנו נתחיל לעסוק בתוכניות האלה בישיבה הקרובה של קבינט הקורונה". 

ראש הממשלה התייחס למענקים שהחלו להיות מחולקים הבוקר, ואמר כי "אזרחי ישראל, חלקכם תוכלו לראות עוד היום את המענק לכל אזרח בחשבונות הבנק שלכם. זהו עוד צעד חשוב שיקל על העומס הכלכלי של אלה שנפגעו מהקורונה ובקרוב אנחנו נציג לכם תוכניות כלכליות נוספות".

חוטובלי יוצאת לשגרירות בלונדון: "יש לך עבודה גדולה לעשות"

בפתח הישיבה נפרד נתניהו משרת ההתיישבות, ציפי חוטובלי, שמינויה לשגרירה בלונדון אושר: "ציפי, אני רוצה להודות לך על שנים של עבודה מסורה, גם בכנסת וגם בממשלה. היית סגנית שר החוץ, סגנית שלי, במשך שנים. אני התרשמתי מהעבודה המסורה שלך, מהנכונות שלך ללמוד את הדברים וגם לעמוד על הדברים – לעמוד על הזכויות שלנו פה בארצנו, לעמוד על הצדק במאבק הבין לאומי".

נתניהו הוסיף כי "אני בטוח שהתכונות הללו והניסיון הזה יבואו לידי ביטוי מרבי חשוב למדינת ישראל במקום החשוב שאת הולכת אליו, באנגליה. אנחנו יודעים שיש שם אתגרים לא פשוטים ויש לך עבודה גדולה לעשות. אני בטוח שתצליחי".