ציפי חוטובלי תתמנה לשגרירת ישראל בלונדון

שרת התיישבות הודיעה כי הסכימה להצעה להפוך לשגרירה, זאת לאחר שבעבר סירבה לתפקיד שגרירה באוסטרליה. צחי הנגבי המשמש בימים אלה כשר בלי תיק, יחליף אותה בתפקיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/20 12:38 יט בסיון התשפ

ציפי חוטובלי תתמנה לשגרירת ישראל בלונדון
שרת התפוצות החדשה, ציפי חוטובלי, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

שרת ההתיישבות, ציפי חוטובלי, אישרה היום (ה') כי הסכימה להצעה להתמנות כשגרירת ישראל בלונדון. ההחלטה מהווה חלק מההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן בו מינויי השגרירים החדשים יתחלקו בין שתי המפלגות. בהסכם נתניהו קיבל מינוי שגרירים: באו"ם, בלונדון, בפריז ובקנברה. כזכור, גלעד ארדן כבר מונה על ידי נתניהו כשגריר ישראל באו"ם.

החלטתה של חוטובלי להיות שגרירה, מסייעת לנתניהו להכניס שר אחר במקום מהמפלגה שלו. מי שעתיד למלא את תפקידה הוא צחי הנגבי, המשמש בשלב זה כשר בלי תיק. בעבר הציע נתניהו לחוטובלי תפקיד שגרירה, אז זה היה באוסטרליה, הצעה אותה דחתה. אז אמרה: "החלטתי לוותר על ההצעה לכהן כשגרירת ישראל באוסטרליה, ולהקדיש את הקדנציה הנוכחית (כמו את הקודמת) לטיפול בנושאים שעבורם נבחרתי מכאן, מכנסת ישראל".  

השר צחי הנגבי מסר: "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי. אני גאה לשאת באחריות לקידום מפעל ההתיישבות בתקופה שבה יוגשם חזון החלת הריבונות בחבלי המולדת. ההתיישבות והחלוציות הן יסוד הציונות, ואין זכות גדולה מזו שהוענקה לי לקדם יעד חשוב זה. במקביל, אמשיך להיות שותף לדיוני הקבינט הביטחוני מדיני, שמשקלו בשנים הקרובות יהיה רב מתמיד".