נוהל אחיד להסדרת ההגבלות יגובש בתחילת השבוע

ממונה הקורונה פרופ' גמזו, יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות ועם אנשי מקצוע במשרד הבריאות ובמשרדי הממשלה השונים, יגבשו נהלים אחידים להגבלות בבתי הכנסת, בבתי העסקים ובתרבות, והם יובאו לאישור קבינט הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/20 16:24 י באב התשפ

נוהל אחיד להסדרת ההגבלות יגובש בתחילת השבוע
תפילה בימי הקורונה. יגובש נוהל הגבלות אחיד, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בדרך להסדרת ההגבלות. משרד הבריאות הודיע היום (ו') כי בתחילת השבוע גורמי המקצוע במשרד, בראשות המנכ"ל פרופ׳ חזי לוי, יחד עם ממונה הקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, יגבשו נוהל אחיד להגבלת התקהלות, הכולל בתי עסקים, תרבות ובתי כנסת.

מספר המונשמים יציב, מספר החולים קשה בירידה קלה | מספרי הקורונה

על פי הודעת משרד הבריאות, גיבוש הנוהל יהיה ב"שולחן עגול" בראשות פרופ' גמזו, הכולל את הגורמים הרלוונטיים ממשרדי הממשלה השונים. השולחן העגול ימשיך להתכנס 3 פעמים בשבוע להסדרת נושא ההגבלות באופן אפקטיבי וקוהרנטי.


(הצגת תכנית המאבק בקורונה של פרופ' גמזו)

עוד נמסר כי ביום שני יביא שר הבריאות אדלשטיין לקבינט הקורונה הצעה על צעדים נדרשים בנושא. כזכור, קבינט הקורונה צומצם לעשרה שרים בלבד, בעקבות הביקורת הציבורית על כך שתהליך קבלת ההחלטות אורך זמן רב ומסורבל מדי.

השר לענייני ירושלים, רפי פרץ, ביקש היום מפרופסור גמזו להגדיל את התפוסה בבתי הכנסת. לדבריו, "יש מקום לשקול פתיחת בתי כנסת לפי גודלם היחסי כאשר מינימום 10 מתפללים ומקסימום יהיו לפי 35% מתפוסת המקום".

עוד הוסיף השר: "אנו רגע לפני חודשי אלול ותשרי, חודשים בהם בית הכנסת הופך להיות מרכיב משמעותי למיליוני ישראלים. אני בטוח כי ניתן למצוא מתווה נכון שמאפשר את פעילות בתי הכנסת לצד שמירה הדוקה על הנחיות הקורונה".