לקראת המו"מ הקואליציוני: מה דורשים באיחוד מפלגות הימין?

על פי הפרסום בחדשות 12, צפויה המפלגה לדרוש, במסגרת המו"מ הקואליציוני, שינויים משמעותיים במערכת המשפט, את תיק החינוך ותיק המשפטים, החלת החוק הנורווגי וביטול ההתנתקות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/04/19 20:59 יז בניסן התשעט

לקראת המו"מ הקואליציוני: מה דורשים באיחוד מפלגות הימין?
מי דורש מה? פרץ וסמוטריץ', צילום: ללא

דרישות מפליגות מדי? בערוץ 12 פורסם הערב מסמך דרישות של איחוד מפלגות הימין, אותן צפויה המפלגה להעמיד במסגרת המו"מ הקואליציוני הצפוי להיפתח לאחר החג, בשבוע הבא. על פי הפרסום, במפלגה הדתית-לאומית, המחזיקה בחמישה מנדטים, וצפויה לעלות לשישה עם מעברו של אלי בן דהן מהליכוד, דורשים את תיק החינוך לרב רפי פרץ, תיק המשפטים לבצלאל סמוטריץ', ותיק נוסף 'קטן' לסמוטריץ', כמו ירושלים ומורשת.

בתחום המשפטי, על פי הפרסום, למפלגה יש דרישות גדולות, ביניהן העברת 'פסקת ההתגברות', שמשמעה שהכנסת תוכל לחוקק מחדש, ברוב רגיל, חוק שנפסל על ידי בג"צ, כמו החוק לגירוש המסתננים, אותו פסל בג"צ כבר שלוש פעמים, שינוי שיטת בחירת השופטים, כך שהממשלה תמנה שופטים, אך הכנסת תאשר את מינויים לאחר שימוע, כמו שמקובל בארצות הברית ובמדינות באיחוד האירופי, שינוי מעמד היועץ המשפטי לממשלה, שלא יוכל להתנגד לעמדת הממשלה או אחד משריה בבג"צ, וכן צמצום סמכותו של מבקר המדינה.

השיג 61 ממליצים | ראש הממשלה בנימין נתניהו

יסכים לדרישות? ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בנוסף מתכוונים לדרוש במפלגה חוק שבליכוד צפויים לאהוב, אשר מחזק את חסינות חברי הכנסת. חוק הצפוי להשפיע באופן ישיר על ראש הממשלה נתניהו, הצפוי לעמוד בפני כתב אישום כבר בסתיו הקרוב. על פי ההצעה, אותה העלה ח"כ סמוטריץ' כבר בכנסת היוצאת, אם מחליט היועץ המשפטי להגיש כתב אישום נגד ח"כ מכהן, הסרת חסינותו תוכל להיעשות רק בוועדת הכנסת ולאחר מכן באישור מליאת הכנסת.

עוד ידרשו במפלגה: חוק לביטול ההתנתקות, החלת ריבונות ביישובי יהודה ושומרון, ביטול המנהל האזרחי והקמת רשות להסדרת ההתיישבות הצעירה - בראשות שר מהמפלגה. וכן אחריות על הרשות לשירות לאומי ועל הגרעינים התורניים, שכבר היו תחת אחריות המפלגה, במשרדו של אורי אריאל.

יש לציין ולחדד כי עיקרי הדרישות פורסמו כבר מוקדם יותר הבוקר ב'מעריב',כמעט אחת לאחת, ללא החלק העוסק בשינויים במערכת המשפט, וכן בסוף השבוע ב'מקור ראשון'. ניכר, אם כן, שבאיחוד מפלגות הימין מטפטפים בהתמדה את הדרישות הקואליציוניות, לקראת תחילתו של משא ומתן מפרך במיוחד מול הליכוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן