פינוי פיצוי: בליכוד מנסים להוריד את סמוטריץ' מהמשפטים

בליכוד מתכוננים להציע ליו"ר האיחוד הלאומי את משרד בשיכון עם סמכויות נרחבות, במטרה לגרום לו לוותר על תיק המשפטים. בנוסף יבהירו כי איחוד מפלגות הימין יקבלו את תיק החינוך, רק במידה והרב רפי יעמוד בראשו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/19 10:49 טז בניסן התשעט

פינוי פיצוי: בליכוד מנסים להוריד את סמוטריץ' מהמשפטים
מי יוותר? נתניהו וראשי איחוד מפלגות הימין, צילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

בליכוד נערכים למשא ומתן הקואליציוני מול סמוטריץ', שנושא עיניים לעבר משרד המשפטים, אך המפלגת השלטון מעדיפים לשמור אותו אצלם, תחת הנהגתו של יריב לוין. בליכוד מתכננים להציע ליו"ר האיחוד הלאומי פיצוי נדיב כדי שיוותר על התיק, כך דווח בכאן רשת ב'.

במסגרת הפיצוי מתכוונים בליכוד להעביר לידיו של סמוטריץ' את תיק השיכון ולהפוך את המשרד לאטרקטיבי עם סמכויות רבות.

בראש ובראשונה מציעים בליכוד להחזיר למשרד השיכון את מנהל מקרקעי ישראל שנלקח ממנו בתחילת הקדנציה והועבר למשרד האוצר. מנהל מקרקעי ישראל היווה את הזרוע המשמעותית ביותר במשרד והחזרתו תהפוך את המשרד לביצועי בהרבה.

בתוך כך בליכוד יבהירו לאיחוד מפלגות הימין כי ייתנו למפלגה הסרוגה את תיק החינוך, כמו שסוכם עם ראש הממשלה ערב הגשת הרשימות לכנסת הבאה, אולם רק במידה והרב רפי יחזיק בו, ולא סמוטריץ'. 

נוסף על כך, בליכוד מציעים להעביר גם את החטיבה להתיישבות לרשות משרד השיכון. החטיבה להתיישבות היא הגוף הביצועי המשמעותי ביותר ביהודה ושומרון ובאיחוד מפלגות הימין מאוד היו רוצים להחזיק בשליטה בה.

גורם בסביבתו של סמוטריץ' אמר בתגובה כי לא יסכימו לוותר על תיקי המשפטים והחינוך למרות הניסיונות לפתות אותם לקחת תיקים אחרים. לדברי הגורם בכוונתם לדרוש את השליטה על החטיבה להתיישבות בכל מקרה, נוסף על דרישתם לקבל את תיק המשפטים.