הליכוד ואיחוד מפלגות הימין סיכמו: לא נתקוף זו את זו

איחוד מפלגות הימין והליכוד סיכמו ביניהן כי לא יהיו מתקפות הדדיות עד לבחירות בין המפלגות. במקביל, צפוי לעלות קמפיין של עוצמה יהודית נגד איילת שקד, על הישגיה במשרד המשפטים. גורם בכיר באיחוד מפלגות הימין: לא מוכר לנו סיכום כזה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/04/19 21:25 כה באדר ב'

הליכוד ואיחוד מפלגות הימין סיכמו: לא נתקוף זו את זו
הסכם אי התקפה? נתניהו וראשי איחוד מפלגות הימין, צילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

שבוע לבחירות, והירי בנגמ"ש צפוי לעלות מדרגה. על פי פרסום בחדשות 12 הערב (ב') רשימת איחוד מפלגות הימין והליכוד, החתומות על הסכם עודפים, סיכמו ביניהן כי לא יתקפו זו את זו במסגרת קמפיין הבחירות.

על פי הדיווח, לא מתוכננת מתקפה משולבת על הימין החדש של בנט ושקד, אך כן צפוי לעלות בקרוב קמפיין של מפלגת עוצמה יהודית, שיטען כי ההישגים של איילת שקד במשרד המשפטים לא היו מספיקים. רמז לקמפיין כזה נשמע כבר היום, כאשר בן גביר הגיב להבטחתה של איילת שקד כי תבטל את המהפכה החוקתית של אהרן ברק, כשאמר: "לצערי גם לאחר ארבע שנות כהונה כשרת משפטים, בית המשפט העליון פסל את ד"ר מיכאל בן ארי ומנגד אישר את בל"ד, ממשיך לבטל חוקים, והשינוי הגדול לא נראה באופק. על כל שופט עם אגנדה יהודית ציונית שאיילת שקד מינתה היא הייתה צריכה להסכים למינוי שופט מהצד השני.
כדי לערוך שינוי אמיתי, צריך להוציא את השופטים מהרכב הועדה למינוי שופטים ולהרחיב משמעותית את מספר השופטים, ואת זה רק אני כחבר בועדה וכיו"ר ועדת חוקה אעשה. שקד רוצה לשנות, אנחנו באים לעשות מהפכה", אמר בן גביר היום. כעת, על פי הפרסום, ההצהרה תהפוך לקמפיין.

יש לציין כי גם עד היום, במהלך מערכת הבחירות, וביתר שאת מאז הסכם האיחוד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לעוצמה יהודית, שהושג בתיווך מסיבי של ראש הממשלה נתניהו, כמעט ולא נשמעו התבטאויות מאחת המפלגות נגד רעותה, בניגוד להתבטאויות נגד הימין החדש.
כזכור, שתי המפלגות חתומות על הסכם עודפים, ועל פי ההסכם ביניהן שוריין הרב אלי בן דהן במקום ה-28 ברשימת הליכוד (שהפך בינתיים ל-27 לאחר פרישתו של פנחס עידן), כאשר לאחר הבחירות הוא צפוי לעבור, באישור נתניהו, עם המנדט שלו, לאיחוד מפלגות הימין, מהלך חסר תקדים בתולדות הפוליטיקה הישראלית.

בתגובה לפרסום, גורם בכיר באיחוד מפלגות הימין מסר לחדשות כיפה כי לא מוכר לו סיכום כזה, ועל כן הוא לא יכול לאשר את הדיווח. בימין החדש סירבו להגיב.