שקד בכנס סגור: "אבטל את המהפכה החוקתית של אהרן ברק"

שרת המשפטים הצהירה כי תדרוש במשא ומתן הקואליציוני מול נתניהו לחייב את כל סיעות הבית לתמוך ביוזמתה: "המהפכה החוקתית של ברק שיתקה את מערכות הממשל בישראל. שרים פוחדים לקבל החלטות. אבטל אותה והממשלה תחזור למשול"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 01/04/19 11:07 כה באדר ב'

שקד בכנס סגור: "אבטל את המהפכה החוקתית של אהרן ברק"
השרה איילת שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים איילת שקד, הצהירה היום (ב') בכנס סגור של ראשי המועצות אזוריות וסגניהם, שנערך במלון יערות הכרמל, כי תבטל את המהפכה החוקתית שיזם נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרו ברק, וכי זו תהיה דרישת מפלגתה במו"מ הקואליציוני.

"ב-30 השנים האחרונות הוביל אהרן ברק הפיכה", אמרה שקד והוסיפה כי "הוא נטל לבג"ץ סמכויות שאף אחד לא העניק לו. המהפכה החוקתית שלו שיתקה בהדרגה את מערכות הממשל בישראל. שרים פוחדים לקבל החלטות. יועצים משפטיים שולטים בממשלה. מדינת ישראל תקועה ונבוכה".

פרופסור אהרן ברק

שקד תוקפת את המהפכה שהנחיל ומבטחה לבטלה. אהרן ברקצילום: FLASH90

לדבריה, "בארבע השנים האחרונות קידמתי מהפיכת נגד באמצעות מינוי שופטים מרוסנים הרבה יותר. 
וכעת, הגיע הזמן להשלים את המלאכה". שרת המשפטים הדגישה כי "בממשלה הבאה, נדרוש בהסכמים הקואליציוניים, שכל המפלגות יתמכו ביוזמות שלי בתחום המשפטי, בדיוק כפי שנתניהו קיבל בקדנציה האחרונה בתחום התקשורתי. ועל כן, אני אומרת כאן בצורה ברורה: בארבע השנים הבאות שלי כשרת המשפטים, אבטל את המהפכה החוקתית של אהרן ברק. הממשלה תחזור למשול.  השופטים יחזרו לשפוט. מדינת ישראל תחזור לנצח".

דברי שקד הגיעו על רק חשיפת התכנית המשפטית שלה, לפני כשבועיים, לקדנציה הבאה שכללה בין היתר את ביטול הוועדה למינוי שופטים לשופטי עליון, ובמקום זה, ומינויים באמצעות אישור ממשלה למועמד שתבחר השרה. קיום שימוע ציבורי לשופטי עליון. העברת פסקת ההתגברות במתכונתה המלאה. מתן אפשרות לשרים לייצג את עצמם בבית המשפט, גם בניגוד לדעת היועץ המשפטי שלו. והעברת חוק היועמ"שים.