נציג עוצמה יהודית בוועדה לבחירת שופטים: ההסכם בין איחוד המפלגות נחשף

לאחר שהשופט מלצר התיר לחשוף את פרטי ההסכמים בין מפלגות המתאחדות, נחשף כי בית יהודי-איחוד לאומי סיכמו כי במידה ועוצמה יהודית יישבו באופוזיציה, הם יפעלו לבחירת נציג מהם לוועדה למינוי שופטים. עוד סוכם כי קמפיין הבחירות יעשה בנפרד יתואמו מול מטה הבחירות המרכזי

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/19 08:29 כב באדר א'

נציג עוצמה יהודית בוועדה לבחירת שופטים: ההסכם בין איחוד המפלגות נחשף
צילום: דוברות בית יהודי

ההסכם הפוליטי בין הבית היהודי, איחוד לאומי ועוצמה לישראל לליכוד נחשף אמש (ג') בעקבות פניה של עו"ד שחר בן מאיר ליו"ר ועדת הבחירות השופט העליון מלצר.  

מסגרת "חלוקת התפקידים" נקבע כי אם הסיעה תיכנס לקואליציה ולממשלה, האיחוד הלאומי יבחר את הראשון מבין התפקידים המוצעים והבית היהודי את התפקיד הבא. היה ויוצע לרשימה תפקיד שר אחד בלבד, תתקיים רוטציה בין שתי המפלגות.

אם הבית היהודי-האיחוד הלאומי יהיו בקואליציה ועוצמה יהודית באופוזיציה, הבית היהודי-האיחוד הלאומי יפעלו לבחירת נציג עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי או איתמר בן גביר, כנציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. עוד נקבע כי הצירים שיגיעו לעוצמה יהודית במוסדות הלאומיים ימונו על ידי האיחוד הלאומי על חשבון עוצמה יהודית.

עוצמה יהודית תקים מטה בחירות נפרד, שתכני הקמפיין והמסרים שלו יתואמו מול מטה הבחירות המרכזי של הבית היהודי-האיחוד הלאומי. תקציב הקמפיין יעמוד על שמונה מיליון שקלים.

מדובר בהחלטה תקדימית שכן עד היום מעולם לא פורסמו הסכמות כתובות או הסכמות שבעל פה בין מפלגות שונות, בתקופה הקודמת למו"מ קואליציוני. שאר המפלגות המתאחדות יחשפו את פרטי ההסכמים בינהם בימים הקרובים. בין היתר: חוסן לישראל ויש עתיד והסיעות החרדיות.