מתאחדים? עוצמה יהודית קיבלו את הצעת הבית היהודי

רבני עצמה יהודית הפצירו בראשי עוצמה יהודית לקבל את הצעת הבית היהודי, ולהתברג במקומות 5 ו-8 ברשימה המאוחדת עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. מנגד פעילי הבית היהודי מסרבים לצירוף עוצמה יהודית לרשימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/19 08:51 טו באדר א'

מתאחדים? עוצמה יהודית קיבלו את הצעת הבית היהודי
מיכאל בן ארי. הירי בנגמ"ש נמשך, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

לאחר שסירבו להצעה, רבני עוצמה יהודית פנו לפני זמן קצר הבוקר (ד') להנהלת המפלגה, וביקשו מראשיה לקבל את הצעת האיחוד לאומי והבית היהודי, ולהתפשר על המקומות החמישי והשמיני ברשימה. לדברי הרבנים, בהם הרב דב ליאור, הרב שמואל אליהו והרב יהודה קרוייזר, היות וגורל ארץ ישראל מוטל על כף המאזניים, יש לקבל את ההצעה. 

בעקבות הלחץ להקמת בלוק טכני של מפלגות הציונות הדתית, סיכמו צוותי המשא ומתן כי ראשי עוצמה יהודית יקבלו את המקומות החמישי והשמיני ברשימה המאוחדת. אמש פורסם כי בעוצמה מסרבים לקבל את ההצעה והם דורשים את המקום הרביעי. כעת, כאמור, הודיעו מנהיגי המפלגה לראשי הבית היהודי כי יקבלו את ההצעה. 

במקביל, פעילים בבית היהודי מתנגדים בתוקף לצירוף עוצמה יהודית לרשימת המפלגה. אמש בכינוס ראשי הסניפים, החליטו פעילים מרכזיים כי הם אינם מעוניינים לחבור לעוצמה יהודית, ודורשים לקיים את האיחוד רק עם האיחוד הלאומי. לרב רפי פרץ יהיה קשה לעמוד מול ההתנגדות הפנימית במפלגה, והבוקר תתכנס ישיבת סיעה דחופה לדון בהצעה. 

הנפגע העיקרי מקבלת ההצעה הוא אלי ישי, שנשאר עם מקום 9 בלבד, לאחר שלא הסכים לקבל את ההצעה המוקדמת להתברג במקום השמיני. לטענת ישי הוא יחבור לגורם פוליטי משמעותי, אך סירב לפרט מי הוא אותו גורם. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן