סכנה: יותר מרבע מהולכי הרגל מתעלמים מרמזור אדום

מסקר מיוחד שנערך על יד הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי תרבות חציית הכביש בישראל רחוקה מלהשביע רצון. 25% עסוקים בזמן מעבר כביש במכשירים הסלולרים ו- 43% מתפרצים למעברי החצייה מבלי לבחון את הסביבה. מנכ"לית הרשות: "אנחנו לא מבינים שמעברי החצייה הם מקום מסוכן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/09/17 09:31 כא באלול התשעז

סכנה: יותר מרבע מהולכי הרגל מתעלמים מרמזור אדום
לא יודעים לחצות במעברי חציה, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

רבע מהחוצים את הכביש כלל לא מסתכלים לצדדים כשהם עושים זאת, אלא עסוקים במכשיר הסלולרי או באוזניות שברשותם. כך עולה היום (שלישי) מסקר מיוחד שנערך על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שרצתה לבחון את התנהגותם של הולכי הרגל בישראל.

הרשות בחנה באופן אקראי, באמצעות תצפית, 4,529 הולכי רגל ב־57 מעברי חצייה ברחבי הארץ. 25% כלל לא בדקו אם המעבר פנוי לחציה והיו מוסחים על ידי אמצעים טכנולוגיים כאלה ואחרים.

הבחינה נעשתה במעברי חצייה בצמתים מרומזרים ובכאלה שלא מרומזרים. יותר מרבע מהחוצים התעלמו מהאור האדום שהראה הרמזור, 10% התעלמו מאיי תנועה באמצע הצומת וכשליש חצו בצמתים ללא הפרדה באור אדום. 15% ירדו לכביש במעברי חצייה ללא רמזור, כשהם לא וידאו שהכביש אכן פנוי. 47% מהחוצים במעברים לא מרומזרים התעלמו מאי התנועה באמצע דרכם, ו-43% התפרצו לכביש ולא עצרו מעט לפני שהחלו במעבר.
 
ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציינים כי מתחילת השנה נהרגו בכבישים 53 הולכי רגל בעיר, לעומת 50 בשנה שעברה. בנוסף לכך לפי נתוני ההרוגים בתאונות דרכים באופן כללי מתחילת השנה, צפוי המספר להגיע לכ- 380 בני אדם, עליה חדה לעומת 290 ההרוגים שהיו בשנת 2012.
 
מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו"ד רחלי טבת־ויזל, אמרה כי "הנתונים מדברים בעד עצמם. אנחנו לא מייחסים לחצייה נכונה חשיבות מספקת ולא מבינים שמעברי החצייה הם מקום מסוכן ואנו חייבים להתייחס אליהם בהתאם וברצינות הראויה. לא להתעסק עם היסחי דעת כגון הנייד תוך כדי, לחצות רק במעברי חצייה וכאשר יש רמזור, לחצות רק באור ירוק".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן