נתניהו: "סומך על השר כ"ץ שימצא את הפתרון המיטבי"

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב (ה') למשבר העבודות בשבת על הגשר בנתיבי איילון, ואמר כי הוא סומך על שר התחבורה. בתוך כך, עיריית תל אביב פנתה לחברת נתיבי איילון בטענה שאסור לה לעכב את העבודות, למרות הוראת השר כ"ץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/18 21:01 יב באלול התשעח

נתניהו: "סומך על השר כ"ץ שימצא את הפתרון המיטבי"
האזור בו אמור להיבנות הגשר, צילום: Miriam Alster/FLASH90

משבר העבודות בשבת על 'גשר יהודית' מעל נתיבי איילון מסרב לרדת מהכותרות. ראש הממשלה נתניהו, השוהה בימים אלו בביקור בליטא, התייחס הערב (ה') למשבר, ובהודעה שמסרה לשכתו נאמר כי הוא "סומך על השר ישראל כ"ץ שיטפל בנושא העבודות על הגשר ושימצא את הפתרון המיטבי". ההודעה מהווה ריכוך בעמדתו של נתניהו כלפי כ"ץ, כיוון שלאחר הודעת שר התחבורה כי לא יתקיימו עבודות בשבת על הגשר אמר נתניהו כי "לא סביר לסגור ציר תנועה באמצע השבוע". 

בתוך כך, מנכ"ל עיריית תל אביב פנה היום במכתב לחברת נתיבי איילון, האמונה על העבודות להקמת 'גשר יהודית', בו הוא כותב כי לשר התחבורה אין סמכות לגבי קיום או אי-קיום עבודות בשבת, והוא לא רשאי להורות לחברה כיצד לפעול. כך דווח באתר YNET.

במכתב של מנכ"ל העירייה מנחם לייבה למנכ"ל נתיבי איילון נאמר: "כידוע לך, לשר התחבורה אין כל סמכות לצוות על החברה כיצד לפעול בעניין עבודה בשבת, והוא אינו רשאי להורות לחברה להימנע מעבודה ביום זה. לא רק שאינכם חייבים להיענות לרצונותיו, אלא שהדבר אף אסור עליכם לפי דין".

עוד כתב מנכ"ל העירייה: "לאור לוח הזמנים הדוחק, הרינו מודיעים שככל שלא יימצא פתרון לנושא עד לבוקר יום ראשון, הנכם נדרשים לבצע את העבודה, כפי שסוכם וכפי שהתחייבה החברה, במועדים שפורטו לעיל והחל מיום 31.8.2018. למען הסר ספק, נציין את המובן מאליו, שאין חברת נתיבי איילון בע"מ רשאית להיכנע ללחצים פוליטיים, ועליה לפעול כמצווה עליה לפי דין".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן