מלחמת השבת החדשה? עבודות יתקיימו בנתיבי איילון

בשבועות הקרובים יתקיימו עבודות להצבת 'גשר יהודית' מעל נתיבי איילון, המצריכות חסימות של קטע שלם לכל רוחבו. המשמעות - העבודות יתקיימו לכל אורך השבת, למשך שישה שבועות החל יום שישי הבא

חדשות כיפה יהונתן קליין 21/08/18 12:37 י באלול התשעח

מלחמת השבת החדשה? עבודות יתקיימו בנתיבי איילון
פקקים באיילון. בקרוב, צילום: פלאש 90

החל מסוף השבוע הבא ולמשך כחודש וחצי, ייערכו בנתיבי איילון בתל אביב עבודות להקמת 'גשר יהודית', המיועד להולכי רגל ולאופניים. הגשר עתיד לחבר בין שכונת ביצרון ממזרח לאיילון ושכונת מונטיפיורי שבמערבו. החסימה צפויה לגרום לשיבושי תנועה ועומסים כבדים בכל איזור המרכז.

בכל אחד מסופי השבוע בהן יתבצעו העבודות ייחסם רק נתיב אחד, או לכיוון צפון או לכיוון דרום, למשך 24 שעות. העבודות יתקיימו החל מיום שישי בשעה 18:00 עד למחרת, שבת, ב-18:00.

המשמעות ברורה - כמעט כל העבודות ייערכו במהלך השבת. ע"פ עיריית תל אביב ו'נתיבי איילון', בגלל אופי העבודות, הכוללות הנפה של קורות פלדה מסיביות ומצריכות חסימה הרמטית של כל הנתיב, אין מנוס מקיום החסימות. אך נזכיר כי המפלגות החרדיות דרשו בעבר שלא יתקיימו כל עבודות ציבוריות בשבת, ויו"ר יהדות התורה ליצמן אף התפטר מהממשלה בעקבות העבודות שהתקיימו ברכבת.

נציין עוד כי הקואליציה נמצאת במצב עדין גם כך, עקב הנחיית בג"צ לחוקק את חוק הגיוס עד לתחילת דצמבר, וההערכות במערכת הפוליטית מדברות על הליכה לבחירות כבר בחורף 2019 על רקע החוק, כך שלא מן הנמנע שהעבודות בשבת יהוו עוד זרז לפרישה או לפחות איומי פרישה של המפלגות החרדיות.