שר התחבורה הורה לבטל את העבודות בשבת

בעקבות מחאת הח"כים החרדים על העבודות הצפויות להתקיים בשבתות בנתיבי איילון, הורה שר התחבורה ישראל כ"ץ לבטל את העבודות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/18 09:17 יא באלול התשעח

שר התחבורה הורה לבטל את העבודות בשבת
ישראל כ"ץ, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

מחאת השבת הצליחה? שר התחבורה ישראל כ"ץ הורה לבטל את העבודות להקמת 'גשר יהודית', שהיו צפויות להתקיים במהלך שש שבתות החל מהשבת הבאה, בנתיבי איילון שבתל אביב. 

בהודעה שפרסם כ"ץ נאמר כי "ההודעה של עיריית תל אביב שפורסמה אתמול על הקמת גשר יהודית וסגירת ציר נתיבי איילון לתנועה במהלך ששה סופי שבוע, לצורך ביצוע העבודות, היא הודעה מקוממת ומיותרת." לדברי השר כ"ץ, "גם דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע.

"בעקבות זאת, הורה השר כ"ץ לחברת נתיבי איילון, המבצעת את הפרויקט עבור עיריית תל אביב - יפו, להקפיא לאלתר את ביצוע כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר וכמקובל בארץ ובעולם."

נתיבי איילון

נתיבי איילוןצילום: ליאופולד כהן/פלאש 90

מיד לאחר הפרסום על העבודות אמש (ג'), פנו חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות לשר כ"ץ ולראש הממשלה במחאה חריפה על קיום העבודות בשבת. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, יו"ר 'יהדות התורה', שלח מכתב לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, וטען כי העבודות נוגדות באופן חמור את הסטטוס קוו. "נדהמתי לראות כי משרד התחבורה בראשותך, מתכנן יחד עם עיריית ת"א-יפו ומשרד העבודה והרווחה, ביצוע עבודות בימי שבת קודש, במשך מספר שבתות, במסגרת פרויקט גשר יהודית מעל נתיבי איילון", כתב ליצמן.

גם ח"כ אלי בן-דהן מהבית היהודי, סגן שר הביטחון, מחה הבוקר בראיון על קיום העבודות בשבת: "אפשר לבצע את העבודות בלילות כשהתנועה דלילה, הגשר הוא לא פיקוח נפש. אני קורא לשר חיים כץ לחזור בו מההיתר שניתן, אין שום הצדקה לחילול שבת." אמר בן דהן בראיון לרדיו 'קול ברמה'.