נתניהו: "התרגיל של סער לא צלח". סער: "עלילת כזב"

מלחמה בליכוד: ראש הממשלה אמר הערב בראיון באולפן הליכוד החדש, כי "גדעון סער אמר שהנשיא יטיל את הרכבת הממשלה עליו". סער לא נשאר חייב והגיב: "ראש הממשלה ממחזר עלילות כזב, לא אגרר למלחמה פנימית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/19 20:19 כח בשבט התשעט

נתניהו: "התרגיל של סער לא צלח". סער: "עלילת כזב"
ידעו ימים טובים יותר. נתניהו וסער, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

"באו אליי יותר מ-2-3 אנשים, ואמרו שגדעון (סער) סיפר להם שאחרי הבחירות לא יטילו את הרכבת הממשלה עליי - אלא עליו". כך סיפר הערב בנימין נתניהו, בראיון לאלירז שדה באולפן 'הליכוד TV'. "לא המצאתי את זה, התרגיל שלו לא יצליח", הוסיף ראש הממשלה.

דבריו של נתניהו מגיעים על רקע הפרסום בישראל היום לפני כחודשיים, לפיו השר לשעבר סער, הנתפס על ידי ראש הממשלה כאיום על שלטונו בליכוד, סיכם עם הנשיא ריבלין כי במקרה של ניצחון הליכוד בבחירות, יטיל הנשיא על סער את הרכבת הממשלה, ולא על נתניהו. טענה שהוכחשה נמרצות על ידי סער והן על ידי הנשיא ריבלין. בעקבות הפרסום החל ראש הממשלה בניסיון לחוקק את 'חוק גדעון סער', המחייב את הנשיא להטיל על יו"ר המפלגה הגדולה ביותר את הרכבת הממשלה. עקב הקדמת הבחירות לא התקדמה חקיקת החוק.

גדעון סער

גדעון סערצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

לאחר שידור הראיון מסרו גורמים בסביבת ראש הממשלה הודעה חריגה, לפיה "ראש הממשלה נתניהו פועל על מנת שגדעון סער לא יוביל את רשימת הליכוד. מעבר לכך הוא לא מתערב בדירוג השרים וחברי הכנסת".

גדעון סער עצמו לא נשאר חייב, ובהודעה שפרסם נאמר: "‏למרבה הצער, יומיים לפני הפריימריז בחר ראש הממשלה לנסות ולמחזר את עלילת הכזב אותה השמיע לראשונה לפני מספר חודשים. המטרה שקופה: ניסיון לפגוע בי בפריימריז. חברי הליכוד חכמים ויודעים היטב שלדברים אין שחר. ערב בחירות קריטיות לליכוד ולמדינה אנהג כמבוגר האחראי: לא אגרר למלחמה פנימית בתוך הבית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן