חפרפרת בליכוד: נתניהו משהה את הקדמת הבחירות כי חושש מרבלין

ראש הממשלה, כך פורסם ב'ישראל היום', הביע חשש כי נשיא המדינה יחליט שלא להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה, גם אם יזכה במירב המנדטים. סביבת נתניהו: "מזימה שנולדה אצל בכיר לשעבר בליכוד". בית הנשיא: "פרנויה שאינה נשענת על שום צעד מוחשי".

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/18 08:20 טו בחשון התשעט

חפרפרת בליכוד: נתניהו משהה את הקדמת הבחירות כי חושש מרבלין
חושש שריבלין יטרפד את הממשלה הבאה שלו? הנשיא וראש הממשלה, צילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להשהות את כוונתו לפיזור הכנסת מחשש שהנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ימנע ממנו להקים את הממשלה הבאה, כך פורסם הבוקר (ד') ב'ישראל היום'.

לפי הפרסום, נתניהו שוחח עם מקורביו ובכירים בליכוד ובפניהם הביע את החשש כי ריבלין לא יבחר בו להרכיב את הממשלה, גם אם יזכה במספר המנדטים הרב ביותר. בסביבת נתניהו מתריעים כי  המזימה לא נולדה בבית הנשיא אלא אצל בכיר לשעבר בליכוד, שגם דיבר על כך עם כמה מהשותפים לקואליציה.

בכיר בליכוד צוטט בידיעה כאומר כי "זה התרגיל המסריח של כל הזמנים. זה ניסיון פוטש. הם יודעים שאת נתניהו אי אפשר להחליף בבחירות אז הם מנסים כל דרך שעולה בדעתם להזיז אותו ממקומו".

יש לציין כי החוק מאפשר לנשיא המדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, לאו דווקא על המועמד שמפלגתו קיבלה את מירב הקולות אלא על זה שלדעתו קיים הסיכוי הרב ביותר שיצליח ליצור קואליציה.

יו"ר הקואליציה. ח"כ דודי אמסלם

הגיש הצעה שתגביל את ריבלין. יו"ר הקואליציה. ח"כ דודי אמסלםצילום: Miriam Alster/FLASH90

בכירים בליכוד טענו כי הגיע לידיהם ידיעה כי יש גורמים פוליטיים, ביניהם גם מתוך המפלגה, שמנסים לפעול לכך שריבלין יבחר מועמד אחר להרכבת הממשלה, גם אם הליכוד תזכה במירב הקולות. הסיבה העיקרית לכך, טענו אותם גורמים, היא מצבו הפלילי של נתניהו המצוי בחקירות שעשויות להבשיל לכדי הגשת כתבי אישום.

עוד נאמר בדיווח של מתי טוכפלד ב'ישראל היום' זה שלאור החשש מנשיא המדינה, הורה נתניהו לראשי סיעות הקואליציה כי הוא לא מתכוון לתת לחוק הגיוס לפרק את הממשלה. בנוסף צפוי בקרוב יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם, להגיש הצעה לתיקון חוק שתצמצם את שיקול דעתו של הנשיא בבחירת הגורם שירכיב את הממשלה.

בבית הנשיא הגיבו לדברים ומסרו: "קראנו לעומק את הדברים אך התקשינו למצוא מידע של ממש מלבד תיאור מפורט של פרנויה שאינה נשענת על שום צעד מוחשי או אפילו מחשבה שהתרחשו במציאות. כידוע, את הטיפול בתופעות שכאלה יש להשאיר בידי אנשי מקצוע שאינם דוברים".