נתניהו התנצל? כך הוא עשה גם לפני מספר חודשים

ראש הממשלה התנצל על כך שאף שר לא נכח באזכרה לחללי מלחמת יום כיפור, והורה לגבש נוהל מסודר בנושא. בתחילת השנה, כשלא הייתה נציגות ממשלתית גם בהלוויית ארבעת החיילים שנרצחו בפיגוע הדריסה בארמון הנציב, הוא אמר דברים דומים וכבר אז אמר יו"ר יד לבנים: "מבטיחים כבר שנים ולא מקיימים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 21:40 יא בתשרי התשעח

נתניהו התנצל? כך הוא עשה גם לפני מספר חודשים
נתניהו בישיבת הממשלה. ארכיון, צילום: פלאש 90. אוהד צויגנברג

טקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים נערך הערב (ראשון) ללא נוכחות של מי משרי הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל על כך והבטיח שהדבר יוסדר, אך לפי ניסיון העבר לא בטוח שניתן לסמוך על כך.

''צר לי על כך שלא היה ייצוג לממשלה בטקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים", אמר נתניהו והוסיף כי ''זוהי טעות מצערת ואני מתנצל בפני המשפחות השכולות''.

ראש הממשלה, שהנחה את מזכירות הממשלה לוודא שבעתיד תהיה נוכחות של נציגי ממשלה בטקסים דומים הוסיף כי ''זוהי חובה שאין גדולה ממנה כלפי יקירינו שנפלו כדי שאנחנו נחיה במדינתנו''.

עם זה, זמירות דומות נשמעו מכיוון ראש הממשלה רק בתחילת השנה כשלאחר פיגוע הדריסה בארמון הנציב שבירושלים אף לא אחד משרי הממשלה לא נכח בהלווית ארבעת הנרצחים- שירה צור,שיר חג'אג', יעל יקותיאל וארז אורבך הי"ד.

גם אז כמו הערב הנחה נתניהו את מזכיר הממשלה לגבש נוהל המחייב את השתתפותם של נציגי הממשלה, שרים או סגני שרים, בהלוויותיהם של חיילי צה"ל שנהרגו בפעילות מבצעית ובפעולות טרור. יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, אמר בזמנו בתגובה כי "כבר שנים מוליכים אותנו שולל. הבטיחו לנו נוהל מסודר שיבטיח את נוכחותם של שרי ממשלת ישראל וחברים הכנסת בחוויות הנופלים, אך דבר לא קרה".

מי שניצל את ההזדמנות לתקוף את ממשלת ישראל היה יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שכתב בדף הפייסבוק שלו כי "ממשלה שאינה מכבדת את העבר, גם ההווה שלה דל, ועתידה לסיים את דרכה".

גבאי הוסיף כי זו "בושה. אין מילה אחרת לתאר את מה שקרה היום בהר הרצל בטקס לזכר 2,222 החיילים. לכל אחד מהם הורים, אחים, אחיות, חברים לנשק שחלקם היו שם היום, נושאים שק כבד של כאב על גבם מהמלחמה הנוראית ההיא – ואף שר לא חושב שזה מספיק חשוב כדי להגיע ולהסתכל להם בעיניים"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן