מרכז ליב"ה בתגובה לרב פוירשטיין: "הפסק את הפלגנות"

אנשי המרכז תקפו את אחד מראשי 'צהר' על הדברים שאמר בראיון ל'כיפה'. לצד זה, שיגרו מכתב לשר לשעבר נסים ובו האשימו את 'נאמני תורה ועבודה' בניסיון השפעה עליו ועל זקני רבני הציונות הדתית בנושא הגיור. נת"ע: "מתנהל נגדנו קמפיין מכפיש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/18 17:16 ז באב התשעח

מרכז ליב"ה בתגובה לרב פוירשטיין: "הפסק את הפלגנות"
טוענים כי הוא וחבריו מפלגים. הרב פוירשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אנשי מרכז ליב"ה האשימו היום (חמישי) את ארגון 'רבני צהר' בפלגנות, על רקע הדברים שאמר אחד מראשי הארגון, הרב רפי פוירשטיין, ל'כיפה'. בנוסף טענו כי היו אלה גורמים ליברליים שעמדו מאחורי עמדתם של זקני רבני הציונות הדתית בעד מתווה הגיור. 

"דבריו החמורים של הרב פוירשטיין מדגישים את הצורך בכנס הרבנים לחיזוק הרבנות הראשית לישראל שהתקיים אתמול", אמרו בליב"ה.

לטענתם, המתקפה של ראש מערך הכשרות של 'צהר', עליהם ועל ארגונים נוספים, "מעוררים חשש בלתי מבוטל, בנוסף לעוד מידע שבידינו, כי מאחורי מכתב זקני הרבנים עומדים גופים המחזיקים באג'נדה דומה לארגון צהר שבקשו לנצל את צדקותם ומסירות נפשם של זקני הרבנים".

הרב יעקב אריאל

ניסיונות השכנוע לא צלחו? הרב יעקב אריאלצילום: גילי צרפתי

עוד הם אמרו כי לשמחתם ניסיון זה נחל כישלון, ויעידו על כך דברי זקני הרבנים במכתב שהצהירו ללא סייג כי הם נגד כל מסגרת מחוץ לרבנות הראשית, וכן מעל אלף הרבנים שהשתתפו בכנס הגדול שכותרתו היתיה 'גיור אחד תחת סמכות הרבנות הראשית'. אנו קוראים גם לארגון צהר להפסיק את הפלגנות ולהצטרף לכל רבני ישראל המאוחדים תחת הרבנות הראשית שייסד מרן הרב קוק זצ"ל".

אתמול בראיון ל'כיפה' אמר הרב פוירשטיין בין היתר כי ארגונים שונים כמו ליב"ה חותם וכושרות, מיהרו לתקוף אותם בנושא הכשרות בטענה שיצאו נגד הרבנות הראשית, אך לא עשו דבר דומה כשזקני רבני הציונות הדתית יצאו להגנת מתווה הגיור של משה נסים המנוגדת לעמדת הרבנים הראשיים.

בתוך כך, שיגרו אמש חברי ליב"ה וממארגני כנס הגיור, אריאל פופוביץ ואלקנה באב"ד, מכתב לעו"ד והשר לשעבר נסים, בו טענו כי גורמים ליברליים הנתמכים בקרן החדשה לישראל הוליכו אותו שולל. כידוע לך", כתבו השניים, "המלצותיך, שבוודאי גובשו מתוך השקעה רבה וכוונה טובה, נתקלו בהתנגדות עזה מצד הרבנות הראשית ומצד רוב ככל רבני ישראל".

יו"ר ועדת הגיור משה ניסים

בליב"ה טענו כי הושפע מגורמים אולטרה ליברליים. יו"ר ועדת הגיור משה ניסיםצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לדבריהם, "בלי להיכנס לגופן של ההמלצות, נודע לנו כי אנשי נאמני תורה ועבודה, ארגון אולטרה ליברלי הממומן על ידי הקרן החדשה לישראל, פועלים נמרצות בשליחותך בכדי לשכנע רבנים לתמוך בהמלצות הדו"ח שהגשת".

עוד טענו השניים, "פנו אלינו רבנים שסיפרו כי אנשי הארגון, ביניהם ד"ר הדר ליפשיץ שריכז את תחום דת ומדינה והגיור בארגון, יצרו עימם קשר וניסו לשכנעם לתמוך בהמלצות הדו"ח ואף להיפגש עם כבודו בנוגע לכך".

בהמשך נכתב בפניה להוגה מתווה הגיור כי "מעורבותם של נאמני תורה ועבודה והקרן החדשה בקידום הרפורמה בגיור, מטילה צל כבד מאוד לגבי המגמות העומדות מאחורי קידום רפורמת הגיור עליה המלצת ומעלות חשש כבד כי כבודו הולך שולל על ידי אינטרסים אחרים, אנטי יהודיים ואנטי ישראלים ואנו מקווים מאוד כי תפעל לביטול מעורבות זאת".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר כי "אין באפשרותנו להגיב לטענות ליב"ה מבלי לקרוא תחילה את הדברים שהם כתבו עלינו לצד שלישי ללא ידיעתנו. חשוב לציין כי ברקע הדברים מצוי קמפיין מכפיש המתנהל לאחרונה כנגד תנועת נאמני תורה ועבודה. לכשנקבל את המכתב ונדע מה נכתב עלינו נוכל להגיב לדברים לגופם וכמובן לשקול את המשך צעדינו".