זקני הציונות הדתית יוצאים להגנת מתווה הגיור

לקראת כנס הרבנים נגד מתווה הגיור, אומרים בכירי הרבנים כי לא יגיעו אליו. לדבריהם המצב הקיים היום הוא הבעיתי ואילו חוק הגיור של משה ניסים מבטיח גיור על פי דין תורה. מארגני הכנס: "כולם מבינים שהמתווה בעייתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/18 20:26 ה באב התשעח

זקני הציונות הדתית יוצאים להגנת מתווה הגיור
הרב דרוקמן בכנסת, צילום: באדיבות המצלם

מחר (ד') צפוי להתקיים כנס מיוחד של רבני ישראל שכותרתו "שמירה על מערך הגיור, הנישואין והגירושין על פי תורת ישראל". הכנס מתקיים לאחר המלצות הרפורמה בגיור שהגיש לממשלה השר לשעבר משה ניסים. בכנס צפויים להביע רבנים את התנגדותם הנחרצת להמלצות שבין היתר עלולות לתת הכרה של המדינה לגיורי הרפורמים בחו"ל.

הערב הוציאו רבנים בכירים בציונות הדתית: הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב אליעזר ולדמן הרב איסר קלונסקי והרב אריה שטרן מכתב קריאה לרבנים המשתתפים, ובה נאמר: "בג"ץ כבר הכיר בגיורים פרטיים של בית דינו של הרב קרליץ, ובלי חוק גיור הוא יכיר גם בגיורים פרטיים של הרפורמים".

"כבר לפני כ-15 שנה קבע בג"ץ שיש להכיר בגיורים רפורמים שנעשים בחו"ל, ושר הפנים החרדי בכל השנים האלה רושם אותם כיהודים. חוק גיור שיבטיח שהגיור יהיה אך ורק על פי התורה בהדרכת הרבנות הראשית, ושלא יוכר שום גיור אחר במדינת ישראל, הוא ממש חיוני. חוק כזה מציע השר לשעבר מר משה נסים, שבעד גיור על פי דין תורה בלבד, ונגד גיורי הרפורמים. 

מכתב הרבנים

מכתב הרבניםצילום: יחצ

לדברי הרבנים ישנם שלושה מרכיבים בהצעת החוק המבטיחים גיור על פי דין תורה: הראשון הוא שראש רשות הגיור יכול להתמנות אך ורק בהסכמת נשיא בית הדין הגדול, השני שהגיור ייערך אך ורק על פי דין תורה, והשלישי שהדיינים יהיו חייבים להיות אך ורק מוסמכי הרבנות הראשית, מה שימנע מרבנים רפורמים לדון.

ממארגני כנס רבני ישראל נמסר: "כולם מבינים שהמתווה שמציע השר לשעבר משה ניסים הוא בעייתי מאוד. יכולות להיות דרכים שונות להביע את ההתנגדות לרפורמת הגיור, אך העיקר הוא הקול המרכזי שצריך לעשות טיפול שורש לרפורמת הגיור ולדחות על הסף את המגמה להפקיע את מערך הגיור והכשרות מסמכותה של הרבנות הראשית".