מרכז הבית היהודי יצביע בשנית על הקמת וועדה מסדרת

לאחר שנדחתה ההצעה להקים וועדה מסדרת, יתכנס שוב מרכז הבית היהודי, כשעל הפרק אותה הצעה - רק שכעת היא מוגשת על ידי חברי מרכז ולא על ידי מנכ"ל המפלגה. במידה ותאושר ההצעה, יתקיימו הבחירות לרשימה במרכז הבית היהודי ויו"ר המפלגה ייבחר באמצעות וועדה, כפי שהוצע מראש

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/01/19 21:51 טו בשבט התשעט

מרכז הבית היהודי יצביע בשנית על הקמת וועדה מסדרת
מציעי ההחלטה החדשה: יוסי הרוש (שלישי מימין) ועמיעד טאוב (שלישי משמאל), צילום: ללא

עוד חוזר הניגון. ביום ראשון הקרוב, ה-27.1, כ"א שבט, יתכנס מרכז הבית היהודי בישיבת נחלים. בכינוס תועלה הצעתם של חברי המרכז יוסי הרוש ועמיעד טאוב, לפיה יו"ר הבית היהודי ייבחר באמצעות וועדה מסדרת, והמינוי יובא לאישור מרכז המפלגה, ואילו הרשימה לכנסת תיבחר על ידי חברי המרכז, ולא על ידי מתפקדי המפלגה, כפי שאומרת החוקה.

כינוס המרכז התאפשר לאחר שהושגו מספיק חתימות לכינוס תוך פחות משבועיים מיום כינוס המרכז הקודם. כזכור, בכינוס המרכז ביום חמישי האחרון דחו חברי המרכז את הצעת מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, לבטל את הפריימריז ולמנות את היו"ר באמצעות וועדה. ההצעה של אורבך עברה ברוב של 61 אחוז, ועל פי החוקה הרוב הדרוש הוא 65 אחוז. 

כבר לאחר כינוס המרכז  הקודם וכישלון ההצעה של אורבך, פרסמנו ב'כיפה' כי ההצעה תעלה מחדש, במתכונת כמעט זהה, וכי המרכז יתבקש קודם לכן לבטל את השינוי בצורך של רוב של 65 אחוזים, על מנת לאשר הצעה לשינוי שיטת הבחירה. המרכז אמור היה להתכנס ביום חמישי הקרוב אך הכינוס נדחה ליום ראשון.

לאחר שתאושר (אם תאושר) ההצעה לביטול הצורך ברוב של 65 אחוזים, תובא ההצעה להצבעה שנייה חשאית בין שתי אלטרנטיבות וללא אפשרות לחברי המרכז להסתייג.
לפי ההצעה הראשונה, הבחירה ליו"ר, תעש על ידי ועדה מייעצת שתגיש שם של מועמד מתאים שיובא לאישור המרכז ולאשה במקום השלישי במידה והיא לא תיבחר באופן טבעי. כל שאר חברי הרשימה ייבחרו במרכז. לפי ההצעה השנייה, ייבחרו גם הרשימה וגם היו"ר במרכז.

למעשה, שתי ההצעות לוקחות את הכוח מידי המתפקדים, כיוון שכפי שטוענים שוב ושוב במפלגה, ובניגוד לטענתו של ח"כ מוטי יוגב, אין אפשרות לקיים פריימריז בין המתפקדים, לא כלכלית ולא מבחינת לוח הזמנים. 

לו"ז כינוס המרכז, בישיבה הטכנולוגית נחלים:

  • בשעה 19:00 - התכנסות 
  • בשעה 19:30 - הצבעה גלויה על שינוי הצורך ברוב של 65 אחוזים

במידה וההצעה תעבור, בשעה 20:00 תתקיים הצבעה חשאית על הצעות חברי המרכז, לפיהן היו"ר ייבחר בוועדה והרשימה תיבחר במרכז. 

שבוע ויום לאחר מכן, ביום שני, ה-3 בפברואר, יערכו הבחירות לרשימת הבית היהודי לכנסת.