מלקקים את הפצעים: המתווה החדש שמנסים לקדם בבית היהודי

חברי מרכז מתכוונים בתוך שבוע להביא להצבעה שתי אפשרויות לבחירת יו"ר ורשימה, זאת לאור דחיית הצעתו של ניר אורבך ועל רקע הצורך להגיש בהקדם את רשימת המפלגה לכנסת. ובינתיים, מתמודד נוסף על ראשות המפלגה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 20/01/19 08:53 יד בשבט התשעט

מלקקים את הפצעים: המתווה החדש שמנסים לקדם בבית היהודי
כינוס המרכז בסוף השבוע, צילום: פלאש 90. יהודה חיים

מספר ימים לאחר שהצעת מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, נפלה בהצבעת חברי המרכז, מנסים גורמים שונים במפלגה לקדם מתווה חדש שיובא בקרוב להצבעה נוספת.

ממידע שהגיע לידי 'כיפה' עלה כי יו"ר סניף המפלגה באחת הערים הגדולות גיבש הצעה חדשה, אותה ינסה לקדם במהלך הימים הקרובים.

לפי ההצעה, המרכז יכונס בשנית בתוך שבוע ימים מרגע שיחתמו עליה לפחות רבע מהחברים. השלב השני הוא הצבעה גלויה על כך שיספיק רוב רגיל (מעל 50% ולא 65% כפי שנדרש כעת) כדי לשנות סעיפים בחוקת המפלגה.

השלב השלישי יביא להצבעת המרכז, שתהיה הפעם חסויה, 2 הצעות ללא הסתייגויות שביניהן יצטרכו החברים לבחור. ההצעה הראשונה היא כינון ועדה מסדרת שתבחר יושב ראש אשר יובא להצבעה במרכז, לצד שריון אישה למקום השלישי במידה ולא תיבחר אחת למקומות הראשון או השני. ההצעה השנייה היא בחירת כל הרשימה על ידי חברי המרכז.

בסוף השבוע דחו חברי מרכז הבית היהודי את הצעת המזכירות, בהובלת אורבך, לפיה ועדה מסדרת תבחר את יושב ראש המפלגה והמרכז את יתר הרשימה. על ההצעה הצביעו 61% מהנוכחים. בכירים במפלגה אמרו ל'כיפה' בעקבות ההצבעה, כי בכל מקרה הם מתכוונים להביא לאישור המרכז את המתווה שבו וועדה מיוחדת תגבש רשימה של מספר מועמדים לתפקיד יושב הראש, וחברי המרכז יצביעו על המועמד המועדף עליהם.

זמן להנהגה נשית? חברי הבית היהודי

ממשיכים לחפש את המתווה המוצלח. חברי הבית היהודיצילום: דוברות הבית היהודי

בתוך כך הודיע בסוף השבוע חבר מפלגה נוסף על כוונתו להתמודד על ראשות הבית היהודי. הרב ד"ר דורון דנינו, שהתמודד בעבר בפריימריז של המפלגה, כתב לחברי המרכז כי הוא "מדבר אידאולוגיה ואמונה ברהיטות ובביטחון, וללא התלהמות ופופוליסטיות. נדמה לי, במלוא הצניעות, שאני עונה על פרמטרים רבים בחזון של המפלגה". 

עוד כתב כי "לאור הסבירות הגבוהה מאוד שאחינו בתקומה ייחשבו כמי שמתמקדים בעיקר בעשייה למען תושבי יו"ש ובשיוך לחרד"לים, וכן בהנחה שסגן השר הרב אלי בן דהן וח"כ מוטי יוגב ישתלבו בהצבעת המרכז ברשימה במקום גבוה, בחירה בי תתקן רשימה חד מימדית".

דנינו (49) מבית רימון הוא רב המשתייך לארגון רבני צהר, ומשמש כחוקר יהדות מרוקו, והזהות הספרדית והפריפריה. בנוסף הוא קצין במילואים בקצין העיר מודיע נפגעים, יועץ בכיר במכון הרברט קלמן ליישוב סכסוכים בינלאומיים ונציג הציונות הדתית למשרדי החוץ של האיחוד האירופי. בעבר הוא שימש כאש מטה סגן שר הדתות וחבר בוועדה לבדיקת השיוויון בחברה הישראלית מטעם אוקספורד. 

"אני מודע לקולות שמחפשים כוכב עליון", ציין, "אולם לעניות דעתי בעת הזו צריך מישהו מתוך המערכת, מישהו שחבר מרכז שנים, שיוכל לאזן את המפלגה ולא כוכב חיצוני למערכת". יש לציין כי מלבד דנינו הכריזו עד כה שני מועמדים נוספים על רצונם להיבחר לתפקיד יו"ר המפלגה - סגן שר הביטחון אלי בן דהן והכלכלן ארז צדוק

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן