דרמה בבית היהודי: לא סומכים על הועדה - רוצים פריימריז

למרות הערכות כי בבית היהודי יקימו ועדה מסדרת שתקבע את זהות היו"ר החדש, חברי הבית היהודי קבעו כי הם מעדיפים את שיטת הפריימריז. ההצעה של ניר אורבך עברה ברוב של 61% בלבד

חדשות כיפה גלעד כהן, משה ויסטוך 17/01/19 22:19 יא בשבט התשעט

דרמה בבית היהודי: לא סומכים על הועדה - רוצים פריימריז
כנס חברי מרכז הבית היהודי, צילום: הותר לשימוש

חברי מרכז מפלגת 'הבית היהודי' החליטו הערב (ה') לא להקים ועדה מסדרת שתקבע מי יהיה יושב הראש החדש של המפלגה וכן ללכת לפריימריז. בכנס של חברי המרכז שנערך ביד בנימין בחרו החברים בין האופציה של קיום פריימריז ובין ועדה מסדרת. הרוב קבע, הולכים לפריימריז.

יש לציין כי כדי שההצעה תאושר היא הייתה צריכה לעבור ברוב של לפחות 65%. אולם מספירת הקולות עלה כי בעד ועדה מסדרת הצביעו 61% בלבד.

כעת, לפי חוקת המפלגה, ברגע שההצעה ירדה מסדר היום יש ללכת לבריאת לברדל שהיא שיטת בפריימריז בין עשרות אלפי מתפקדי הבית היהודי. עם זאת, גורמים שונים במפלגה העריכו כי הדבר לא ריאלי וכי על המזכירות תהיה להביא הצעה חדשה בהקדם.

אחד מהתומכים הנלהבים לקיים פריימריז היה ח"כ מוטי יוגב. יוגב אמר היום בכנס ל'כיפה כי הו סבור גם היום שהיה אפשר לקיים פריימריז. "זאת היכולת למתן שותפות עם עשרות אלפי הבוחרים, אצלנו זה יחסר. נלחמתי על כך שלפחות המעגל הציבורי של חברי המרכז הוא זה שיצביע. עברו עלינו שבועיים לא בריאים. דעתי הייתה בדעת מיעוט. רציתי שיביאו לפחות שלושה מועמדים ולא רק אחד. אין סיבה שמי שחושב לעמוד בראש, לא תהיה לו את הענווה שמועמד יעמיד את שמו לפחות בפני חברי המרכז. אני נוהג להביע את דעתי, אך גם לקבל את דעת הרוב. בכל מקרה, אין לי ספק שנבנה פה בית יהודי גדול וחזק מתוך שותפות ואמונה בדרך הציונות דתית. אני מקווה שנהיה נבחרת חזקה."



השבוע נבחר ח"כ בצלאל סמוטריץ' לעמוד בראשות האיחוד הלאומי, מתוך כך נשמעו קולות כי אולי האיחוד הלאומי הוא זה שיקבע את הטון ברשימה המשותפת. ח"כ יוגב ענה כי "הבית היהודי צריכים להיות ראשונים בכניסה לממשלה. אנחנו לא באים מתוך יוהרה, אלא מתוך עוז וענווה, אני משוכנע שהלבנה של הבית היהודי כמייצגת את הציונות הדתית לגווניה, הבית המרכזי יהיה גדול. המשא ומתן יכול להיות קשה. אם נמצא במשא ומתן יוהרה, יכול להיות שנרוץ כבר לבדנו."