מפחיד: חניך בני עקיבא נשכח באוטובוס ונאלץ לנפץ את החלון כדי לצאת

בנם בן ה-9 של נדב ויעל נוה לא חזר אתמול מפעילות של בני עקיבא. לאחר שעה התברר שהוא נרדם באוטובוס והתעורר כשהוא נעול בתוכו. תנועת בני עקיבא: "מדובר באירוע חמור שנמצא בבדיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 12:25 כא בתמוז התשפב

מפחיד: חניך בני עקיבא נשכח באוטובוס ונאלץ לנפץ את החלון כדי לצאת
אוטובוס , צילום: shutterstock

אחד מהדברים המלחיצים בחייהם של הורים הוא נסיעת ילדם באוטובוס כשהם אינם איתו. הילד נוסע וישנם רגעי לחץ בהם לא ידוע אם הילד הגיע ליעדו בשלום. כך קרה השבוע לחניך בני עקיבא שיצא לפעילות ולא חזר עם חבריו הביתה.

"חיכיתי וחכיתי ועמית לא חוזר"

ממידע שהגיע למערכת כיפה עולה כי עמית, חניך בתנועת הנוער בני עקיבא, תושב לוד בנם של נדב ויעל נוה, נשכח באוטובוס לאחר שיצא לפעילות התנועה. רק בשעות הערב המאוחרות, כשבנם לא חזר מהפעילות, הבינו ההורים שמשהו אינו קשורה, והתקשרו למדריכים ולחברים, ולבסוף גם ביקשו עזרה מחברים בשכונה שיצאו לחפש את הילד האבוד. 

החלון שעמית נוה נאלץ לנפץ

החלון שעמית נוה נאלץ לנפץ צילום: נדב נוה

ההורים המשיכו ללחוץ והתעקשו לבצע חיפוש נוסף באוטובוס שהוביל את הילדים לפעילות. בשעה 21:00 בערב קיבלו ההורים טלפון מאדם שנמצא בראשון לציון, ממנו ביקש עמית, הילד, להתקשר להוריו המודאגים. הילד סיפר להורים כי נרדם באוטובוס, ובסוף התעורר ומצא את עצמו לבד באוטובוס החונה באמצע מגרש חול.  לדברי ההורים, לאחר שעמית הבין שהוא חייב לצאת מהאוטובוס, הוא שבר את החלון בעזרת פטיש החירום, קפץ החוצה וחיפש אנשים שיוכלו להתקשר להוריו.

"הוא מרגיש בסדר"

בשיחה עם כיפה אמר אביו של הילד הקומיקאי, נדב נוה: "הוא מרגיש בסדר, היו לו קצת חתכים בידיים מהזכוכית של חלון האוטובוס, אבל זה לא מאוד רציני".

"אני חושבת שחשוב לספר לילדים מה קרה, מה עושים במצב כזה וגם להגיד לילדים שתמיד כדאי להסתכל סביבם לפני שיורדים (לא שזו אחריות שלהם אבל זה לא מזיק אף פעם). לפני שעמית יצא מהבית הזכרתי לו לא לדבר עם אנשים שהוא לא מכיר ולא ללכת אחרי אף אחד. ב"ה שהוא לא הקשיב" כתבו ההורים באחת מקבוצות הוואסטפ השכונתיות. 

מתנועת בני עקיבא נמסר: "מדובר באירוע חמור שנמצא כעת בבדיקה, כאשר בסיומה יופקו לקחים על מנת שמקרה מסוג זה לא יישנה. זאת במקביל לביצוע חידוד נהלים לכלל המחוזות בתנועה בנושא זה. רכזי המחוז, רכז הבטיחות התנועתי, והעובדת הסוציאלית של התנועה מלווים ונמצאים בקשר רציף עם ההורים והחניך על מנת להעניק מענה מקיף ולעדכן באופן מלא בפרטי הבדיקה. זאת בנוסף למענה במעגלים רחבים יותר של צוות הסניף והחניכים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן