מנדלבליט החליט לתמוך בתביעת הדיבה נגד יוצר ג'נין ג'נין

היועמ"ש הודיע כי יתייצב לצדו של קצין המילואים, סא"ל ניסים מגנאג'י, שהגיש תביעת דיבה נגד יוצר הסרט מוחמד בכרי. הקצין שהשתתף במבצע 'חומת מגן' ואף צולם לסרט, טען בעבר כי מדובר "בעלילות זדוניות אשר מעולם לא התרחשו במציאות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/12/17 12:02 ב בטבת התשעח

מנדלבליט החליט לתמוך בתביעת הדיבה נגד יוצר ג'נין ג'נין
אביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

מנדלבליט נגד מוחמד בכרי: היועץ המשפטי לממשלה  הודיע כי החליט להתייצב לצדו של קצין המילואים, שהגיש תביעת דיבה נגד יוצר הסרט "ג'נין ג'נין", בטענה שמדובר בנושא שיוצר עניין בקרב הציבור.

מנדלבליט הודיע לבית המשפט המחוזי מרכז כי ישתמש במכותו בתביעה האזרחית שהגיש סא"ל במיל' ניסים מגנאג'י נגד הבמאי הערבי.

יש לציין כי מגנאג'י, שהגיש את התביעה כבר לפני כשנה, לחם במסגרת מבצע חומת מגן ואף הופיע בסרטו של בכרי. בכתב התביעה, שפורסמה לראשונה באתר News1, נכתב בין היתר כי הסרט "מציב מראה שקרית וחד-ממדית אל מול פעילות צה"ל ולוחמיו במחנה הפליטים בג'נין [...] והכל תחת כסות כוזבת של יצירה תיעודית".

לטענת הקצין במילואים, "הסרט עמוס לעייפה בתיאורים כוזבים המשווים את חיילי צה"ל לפושעי מלחמה".כמו כן הוא ציין כי בכמה מתוך הקטעים בסרט "אין שמץ אמת" וכי מדובר ב"אוסף של 'ראיונות' מבוימים ושקריים", הכוללים "עלילות זדוניות אשר מעולם לא התרחשו במציאות". השקרים הללו, כך הוא טוען, מהווים לשון הרע נגדו.

סרטו של בכרו יצא לאקרנים בשנת 2002 והוא שם לו למטרה להביא כביכול עדויות על פשעי מלחמה שביצעו לוחמי צה"ל בג'נין בזמן מבצע 'חומת מגן'. בהמשך קבע בית המשפט המחוזי במחוז המרכז כי מרבית הקטעים בסרט שקריים וכי יש בו משום לשון הרע על חיילי צה"ל, אך השופטים דחו את תביעת דיבה שהוגשה נגד הבמאי מוחמד בכרי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן