נתניהו למאסק: "אם לא אשיג קונצנזוס נעשה שינוי קטן בוועדה לבחירת שופטים"

ראש הממשלה נחת בארצות הברית לקראת הפגישה עם הנשיא ביידן. הערב נפגש נתניהו עם היזם אילון מאסק: "נשוחח בשידור חי על האתגרים וההזדמנויות של העולם ושל ישראל בתחום הבינה המלאכותית" | עשרות יהודים וישראלים הפגינו נגד נתניהו בשדה התעופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 18:49 ג בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 18/09/23 19:32

נתניהו למאסק: "אם לא אשיג קונצנזוס נעשה שינוי קטן בוועדה לבחירת שופטים"
התמונה שלפני הפגישה | , צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נחתו בשעות אחר הצהריים (ב', שעון ישראל), בשדה התעופה בסן חוזה שבארצות הברית, לקראת השתתפותו בעצרת האו"ם בניו יורק ופגישתו עם הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן. נתניהו התקבל על ידי סגנית מושל קליפורניה אלני קונאלאקיס וראש עיריית סן חוזה מאט מהאן. בשדה התעופה ספגו בני הזוג נתניהו קריאות "בושה" מצד עשרות מפגינים ישראלים ויהודים.

פגישתו הראשונה של נתניהו היתה בפרימונט עם אילון מאסק, אשר בבעלותו חברות כמו טוויטר, טסלה, openAI וspaceX. עם סיום הפגישה שוחחו השניים בשידור חי "על האתגרים וההזדמנויות של העולם ושל ישראל בתחום הבינה המלאכותית", כלשונו של נתניהו.

אולם, הפגישה נסובה גם סביב הרפורמה במערכת המשפט. נתניהו אמר למאסק: "יש פה, כמו שראית, מפגינים בחוץ, וקיבלנו הרבה ביקורת מאנשים פה גם מבפנים". מאסק השיב: "מעולם לא חוויתי התנגדות כזאת בטסלה לפגישה כפי שחוויתי אל מול הפגישה איתך. אם תוכל להתייחס לרפורמה המשפטית".

ראש הממשלה התייחס: "ישראל הייתה, עודנה ותהיה דמוקרטיה איתנה. יש רצון להחזיר את הרשות השופטת לאיזון. התחילו בהצעה קיצונית שלא קיבלתי, של וטו ברוב פשוט על כל החלטה של בית המשפט. אני מחפש את האיזון. עיכבתי את השינויים, ודאגתי שיהיו המינימליים ביותר הנדרשים. אם לא אשיג קונצנזוס, נעשה שינוי קטן בוועדה לבחירת שופטים".

בני הזוג נתניהו ומאסק:

בהמשך שיחתם אמר מאסק: "אם אין חופש ביטוי של דעות שונות, אין דמוקרטיה אפקטיבית שמאפשרת לאנשים להצביע ולבחור על סמך מידע". נתניהו ציין: "אני מכיר את המחויבות שלך לחופש ביטוי, ומכיר גם את ההתנגדות שלך לאנטישמיות. אני מקווה שתפעל למנוע אנטישמיות ככל שתוכל, ואני יודע שאתה מחויב לזה".

"ישראלים ויהודים מכל האזור הודיעו לנאשם בפלילים שהביקור שלו כאן לא יעבור בעסקים כרגיל"

כאמור, נתניהו ורעייתו ספגו צעקות "בושה" מצד כמה עשרות יהודים וישראלים שהפגינו נגד הרפורמה המשפטית. באתר ynet הובאו דבריו של אופיר גוטלזון, שהפגין בסן פרנסיסקו: "ישראלים ויהודים מכל האזור הודיעו לנאשם בפלילים שהביקור שלו כאן לא יעבור בעסקים כרגיל, ומפה נלווה אותו לפרימונט".

"אחרי הדברים הקשים שראש הממשלה הנאשם בפלילים אמר על המפגינים בחו"ל, הראינו שמאות אנשים יצאו מהבית בחמש בבוקר עם דגלי ישראל ועם אהבה יוקדת לישראל, והדבר האחרון שאפשר להגיד עליהם זה מה שנתניהו אמר - שהם חברו לאש"ף ולאיראן. כולנו פטריוטים וכולנו שמחים לקום בבוקר בשביל להילחם על המדינה היהודית והדמוקרטית".

בני הזוג נתניהו בירידתם מהמטוס