ההבהרה של לשכת נתניהו: זה דבר שלא קרה מעולם

אחרי האמירה של ראש הממשלה נתניהו על המפגינים, "הפגנות נגד ישראל של אנשים שחוברים לאש"ף, לאיראן", לשכת ראש הממשלה מפרסמת הבהרה ומנסה להסביר למה התכוון נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/09/23 10:46 ג בתשרי התשפד

ההבהרה של לשכת נתניהו: זה דבר שלא קרה מעולם
נתניהו ורעייתו בנתב"ג, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה המריאו הלילה (א') לביקורו המדיני בארצות הברית, שם ינאם בעצרת האו"ם, ייפגש עם מנהיגי מדינות ובראשם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. לפני ההמראה עורר ראש הממשלה סערה כשאמר על הפגנות מתנגדי הרפורמה שילוו אותו גם במהלך שהותו בארצות הברית: "אנחנו רואים הפגנות נגד ישראל של אנשים שחוברים לאש"ף, לאיראן. שום דבר כבר לא יפתיע אותי".

\

הדברים עוררו סערה ועם נחיתתו בארצות הברית לשכת ראש הממשלה פרסמה הבהרה לאמירה: "כשראש הממשלה השתמש במילה 'חוברים', הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS - אזרחים ישראלים - דבר שלא קרה מעולם. יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלא ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל".

הפגישה של נתניהו עם מאסק

נתניהו יפתח את ביקורו בקליפורניה שם יפגוש את איש העסקים ובעליי טוויטר אילון מאסק. על פגישתו הצפויה עם אילון מאסק אמר נתניהו: "אדון איתו על נושא הבינה המלאכותית, וגם אפעל שישקיע בישראל בשנים הקרובות. האיש הזה במידה רבה מפלס את הדרך שתשנה את פני האנושות ותשנה גם את פני מדינת ישראל - ישראל צריכה להיות מובילה בנושא הבינה המלאכותית, וכפי שהפכנו אותה לגורם מוביל בנושא הסייבר, כך נעשה גם בתחום הזה".