טיסה ובה 12 ישראלים נאלצה לבצע נחיתת חירום במדינה מוסלמית

מטוס שעשה את דרכו מדובאי לסינגפור נאלץ לבצע נחיתת חירום במלזיה, איתה אין לישראל קשרים דיפלומטיים בשל תנאי מזג האוויר | 12 הישראלים שהיו במטוס הונחו שלא לרדת ממנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 16:11 כ באלול התשפג

טיסה ובה 12 ישראלים נאלצה לבצע נחיתת חירום במדינה מוסלמית
מטוס של חברת Emirates, צילום: shutterstock

הותר לפרסום: מטוס שעשה דרכו מדובאי לסינגפור ועליו 12 ישראלים נחת הבוקר (ד') נחיתה לא מתוכננת במלזיה, עמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים. מרגע שהתקבל הדיווח, קיים משרד החוץ הערכות מצב ופעל ליצירת קשר בעזרת חברת התעופה עם אחד הנוסעים הישראלים על מנת לוודא כי לכל הישראלים שלום

כאמור, מוקדם יותר הבוקר התקבל דיווח על טיסת Emirates 354 שעשתה דרכה מדובאי לסינגפור נדרשה לבצע נחיתה לא מתוכננת במלזיה, זאת עקב תנאי מזג אוויר קשים. על המטוס היו באותה העת 12 ישראלים.

אחרי 5 שעות - הטיסה המשיכה בדרכה

בהנחיית שר החוץ אלי כהן, קיים במהלך היום מנכ"ל המשרד רונן לוי (מעוז) הערכות מצב שוטפות עם המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי, מרכז מצב והנציגויות הישראליות בדובאי ובסינגפור על מנת לוודא כי לכל הישראלים שלום.

בין השאר פעלו נציגי משרד החוץ מול חברת התעופה על מנת ליצור קשר עם אחד הנוסעים הישראלים בטיסה ולוודא כי לכל הישראלים שלום. במהלך שהותם על אדמת מלזיה לא נדרשו נוסעי המטוס לרדת ממנו ולאחר כחמש שעות של המתנה על מסלול ההמראה, יצאה הטיסה שוב בדרכה לסינגפור.