הטיסה נחתה בשלום בארץ - נתניהו הודה לסעודיה: "מעריך את היחס החם"

הטיסה ההיסטורית מסעודיה נחתה בישראל: ראש הממשלה נתניהו שלח סרטון תודה לרשויות הסעודיות, בו הביע את הערכתו ליחס לו זכו הישראלים שהמתינו הלילה בשדה התעופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/23 12:56 יב באלול התשפג

הטיסה נחתה בשלום בארץ - נתניהו הודה לסעודיה: "מעריך את היחס החם"
מתוך הסרטון של נתניהו, צילום: צילום מסך

הטיסה שהמריאה הבוקר (ג') מנמל התעופה בג'דה שבסעודיה, לנמל התעופה בן גוריון, נחתה בשלום בארץ, והפכה לטיסה הראשונה אי פעם בין שתי המדינות. נזכיר כי 128 בני אדם שעלו על טיסת אייר סיישל שיצאה מסיישל לעבר תל אביב, העבירו את הלילה האחרון במלון בשדה התעופה ג'דה שבסעודיה. זאת כיוון שהטיסה נאלצה לנחות נחיתת חירום בשל בעיה טכנית במטוס. כאמור, בשעות הבוקר, מטוס החברה המריא מדובאי לסעודיה כדי להטיס את הנוסעים ליעדם ולהחזירם היום לתל אביב. בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו שיתף סרטון מתורגם לערבית, בו הודה לסעודיה על אירוח הישראלים: "אני שמח שכולם חוזרים הביתה אני מאוד מעריך את זה", אמר.

נתניהו מודה לסעודיה

למרות שהנוסעים חששו בתחילה, הם דיווחו על יחס אדיב ואכפתי של הצוות הסעודי כלפיהם בזמן שהותם בשדה התעופה. טיסתם הקרב מסעודיה לישראל עתידה להיות הטיסה הראשונה אי פעם בי שתי המדינות, שבחודשים האחרונים עומלות מאחורי הקלעים כדי לכונן קשרים דיפלומטיים ונורמליזציה.

אחרי שהמטוס נחת אתמול בהצלחה, מטעם החברה נמסר: "כל הנוסעים בטוחים ולפני מספר דקות יצא מטוס חלופי להחזיר את הנוסעים ולהמשיך את טיסתם לישראל בבטחה. כמו כן, משרד החוץ הישראלי מעודכן". ממשרד החוץ נמסר בעקבות האירוע: "משרד החוץ עומד בקשר עם נוסעי המטוס, עם חברת התעופה ועם הגורמים הרלוונטיים במערכת הישראלית במטרה להביא לסיום מהיר של האירוע".