ברקע השיחות עם איראן: גלנט נפגש עם מקבילו האמריקני בשגרירות בבריסל

שר הביטחון פגש את של ההגנה האמריקאי בשגרירות ארצות הברית בבלגיה. ברקע האפשרות להסכם בין ארצות הברית ואיראן השניים דנו גם בנושא הגרעין האיראני | השניים סיכמו: הגברת התרגילים הצבאיים המשותפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/23 22:52 כו בסיון התשפג

ברקע השיחות עם איראן: גלנט נפגש עם מקבילו האמריקני בשגרירות בבריסל
גלנט ולויד אוסטין, צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון, יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר את פגישתו עם מזכיר ההגנה האמריקני הגנרל לויד אוסטין, שהתקיימהבשגרירות ארה"ב בבריסל. בפגישה השתתפו ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל יקי דולף וראש מטה שר הביטחון שחר כץ. הפגישה בין השניים מגיעה על רקע דיווחים כי ארצות הברית ואיראן קרובות להסכם גרעין חדש.

אלעד מלכה צילום: הפגישה של גלנט ומקבילו האמריקאי

איראן ותיאום בטחוני

בפגישתם, דנו השניים בקידום התיאום הביטחוני והצבאי בין המדינות בנושא האיראני, במטרה למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. שר הביטחון גלנט הדגיש גם את האתגרים באשר לתוקפנות האיראנית נגד ישראל באמצעות שלוחיה בסוריה, לבנון, עזה ויו"ש, ועמד על זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה כנגד כל איום.

גלנט בדרכו לפגישה

גלנט בדרכו לפגישה צילום: אלעד מלכה

הגברת התרגילים הצבאיים של צה"ל וצבא ארה"ב

השר גלנט דן עם אוסטין בדרכים להרחבת ולהעמקת שיתוף הפעולה הביטחוני והצבאי בין המדינות. השניים סיכמו על הגברת התרגילים הצבאיים של צה"ל ופיקוד המרכז של ארה"ב "CENTCOM"  במזרח התיכון. שר הביטחון גלנט הודה למזכיר ההגנה אוסטין על מחויבותו האישית לביטחון ישראל, לחיזוק הקשרים בין מערכות הביטחון של שתי המדינות, ולשימור יתרונה האיכותי של ישראל באזור.