גלנט: כשצה"ל צריך לפנות מאחזים - אין כוחות לפעילות מבצעית

שר הביטחון נאם במליאת הכנסת והשיב לשאילתות בנוגע למדיניות הפתיחה באש של צה"ל. לשאלתו של חבר הכנסת סוכות לגבי המחסומים בשומרון ענה: "אני חושב שצה"ל עובד היטב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/23 14:40 יח בסיון התשפג

גלנט: כשצה"ל צריך לפנות מאחזים - אין כוחות לפעילות מבצעית
גלנט, ענה לסוכות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון יואב גלנו, אמר היום (ד') בכנסת, כי פעילות צה"ל נגד מאחזים ביו"ש גורמת לכך שאין מספיק כוחות לפעילות מבצעית. את הדברים אמר במענה לשאילתה של חבר הכנסת סוכות בנוגע למדיניות צה"ל והמחסומים בשומרון. 

התשובה המלאה של גלנט צילום: ערוץ הכנסת

אין קשר בין האירוע שקרה לבין הוראות פתיחה באש

"השיקול כיצד להפעיל כוח, מסור בידיו של המפקד הגזרתי" אמר גלנט "אם הוא יציב יותר מחסומים לא יהיה לו כוח ללכת ולעשות מעצרים מונעים. אם הוא יצטרך לפנות גורמים בלתי חוקיים בצד הישראלי שמקשים עליו ערב ערב, אין לו את הכוח לעשות פעילות אחרת. במיצוע של כל הדברים, אני חושב שצה"ל עובד היטב ולאור מודיעין, אנחנו גם מגיעים להישגים".

גלנט התייחס גם למדיניות צה"ל בנוגע לפתיחה באש כלפי המבריחים בדרום: "צה"ל איננו כובל את ידיהם של לוחמים לעשות כל פעולה שנחוצה על מנת להגן על עצמם, להגן על אזרחי ישראל ולשמור על ריבונות המדינה, אין קשר בין האירוע שקרה לבין הוראות פתיחה באש".

"יש תפקידים בתוך השייטת שנשים יכולות לבצע"

על הפולמוס שנוצר בנושא שירות נשים בצבא אמר גלנט: "לוחמות ולוחמי צה"ל אחד הם - אין דבר כזה נשים או גברים, מאוד גאה בלוחמות צה"ל ובמה שהן עושות. יש תפקידים בתוך השייטת שנשים יכולות לבצע, אני גם חושב ככה היום - בתחום הלחימה".