פריצת דרך ביחסי ישראל-סעודיה? הנסיך הסעודי שוחח עם הבית הלבן

על פי דיווחים יורש העצר הסעודי שוחח עם הבית הלבן והביע רצונו לקדם נורמליזציה עם ישראל, והם בתגובה הבהירו - התיווך יוכל להתקיים בחצי השנה הקרובה, עד לתחילת הקמפיין של ביידן

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 18:55 כו באייר התשפג

פריצת דרך ביחסי ישראל-סעודיה? הנסיך הסעודי שוחח עם הבית הלבן
יורש העצר הסעודי - מוחמד בן סלמאן, צילום: Cubankite / Shutterstock.com

ישראל תכונן נורמליזציה  עם סעודיה?  בחדשות "וואלה" מדווחים כי הבית הלבן דוחף לפריצת דרך מדינית ביחסי ישראל סעודיה. על פי הדיווח יורש העצר הסעודי וראש הממשלה, מוחמד בן סלמאן, שוחח עם נציגי הבית הלבן על הנושא, והבהיר להם שהוא לא מעוניין בתהליכים ממושכים אלא שואף להסכם מידי של נורמליזציה עם ישראל, זאת בתמורה לתמיכה ושיתוף פעולה אמריקאי עם סעודיה.

בבית הלבן הבהירו ליורש העצר כי הצעד שהוא מעוניין לקדם יוכל להתקיים רק בחצי השנה הקרובה, לפני תחילת מערכת הבחירות בארצות הברית, אז קמפיין הבחירות ישאב את הנשיא ביידן ולא יהיה לו פנאי לעסוק בנושאים דיפלומטיים.

ג

ג'ו ביידן צילום: Matty Stern/US Embassy

"זאת תהיה קפיצת דרך אדירה לשלום וזה יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי"

בריאיון שהעניק נתניהו לרשת CNBC לפני כחודשיים, דיבר על יחסי ישראל-סעודיה ואמר: "אני חושב שהמנהיגות בערב הסעודית לא משלה את עצמה מי האויבים שלהם ומי חבריהם במזרח התיכון. הם מבינים שישראל היא שותפה חיונית לעולם הערבי בהשגת ביטחון, שגשוג ושלום". עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו מאוד רוצים שלום עם ערב הסעודית. זאת תהיה קפיצת דרך אדירה לשלום וזה יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי".