נתניהו התראיין באנגלית: "זה צעד שיסיים את הסכסוך בין ישראל למדינות ערב"

ראש הממשלה התראיין לרשת CNBC והתייחס בפירוט להתקרבות בין איראן וסעודיה: "כל מי שמשתף פעולה עם איראן מנהל שותפות עם סבל. אני חושב שהמנהיגות בערב הסעודית לא משלה את עצמה" | הוא לא הסתיר את כוונותיו: "אנחנו מאוד רוצים איתם שלום, זאת תהיה קפיצת דרך אדירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 07:29 כט בניסן התשפג

נתניהו התראיין באנגלית: "זה צעד שיסיים את הסכסוך בין ישראל למדינות ערב"
נתניהו, צילום: shutterstock

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מרבה להתראיין לכלי התקשורת הישראליים, אותם הוא תופס כעוינים הלילה (בין רביעי לחמישי) הוא בחר להתראיין לרשת CNBC, ושם הוא דיבר בין היתר על התחממות היחסים בין סעודיה לאיראן ועל השלכות ההתקרבות הזו על ישראל.

"כל מי שמשתף פעולה עם איראן, מנהל שותפות עם סבל"

"זה הרבה יותר קשור לניסיון למתן או אף לחסל את העימות בתימן", ניתח ראש הממשלה את ההתקרבות ביחסים. "אני חושב שהמנהיגות בערב הסעודית לא משלה את עצמה מי האויבים שלהם ומי חבריהם במזרח התיכון. הם מבינים שישראל היא שותפה חיונית לעולם הערבי בהשגת ביטחון, שגשוג ושלום".

סעודיה.

סעודיה. צילום: shutterstock

עוד אמר נתניהו כי "כל מי שמשתף פעולה עם איראן, מנהל שותפות עם סבל. תסתכלו על לבנון, תסתכלו על תימן, תסתכלו על סוריה, תסתכלו על עיראק. 95% מהבעיות במזרח התיכון נובעות מאיראן".

הצעד שיכול לסיים את הסכסוך בין ישראל למדינות ערב

הוא נשאל מה ישראל תהיה מוכנה לתת לערב הסעודית בתמורה לכך שהיא תצטרף להסכמי אברהם. "אנחנו מאוד רוצים שלום עם ערב הסעודית. זאת תהיה קפיצת דרך אדירה לשלום וזה יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי. אני לא אומר שזה יסיים את הסכסוך הישראלי-פלשתיני, אבל זה יסיים במובנים רבים את הסכסוך בין ישראל למדינות ערב, כי ערב הסעודית היא כל כך חשובה".

נתניהו הוסיף: "היינו רוצים להרחיב את מעגל השלום כך שיהיה טוטאלי. כבר היו לנו צעדי נורמליזציה עם ערב הסעודית. לאחרונה קיבלנו את האפשרות לטוס מעל המרחב הסעודי. האפשרויות הן אין סופיות".

"בטוח שתהיה לי הזדמנות לבקר בקרוב"

נתניהו התייחס גם למעורבות האמריקאית במזרח התיכון ואמר כי "אני חושב שלא רק ישראל, אלא אני חושב שבמובנים רבים רוב המדינות במזרח התיכון יקבלו בברכה מעורבות אמריקנית גדולה במזרח התיכון. אני חושב שחשוב מאוד שארצות הברית תהיה ברורה מאוד לגבי המחויבות והמעורבות שלה במזרח התיכון". בנוסף, הוא נשאל על העובדה שלא הוזמן לאיחוד האמירויות. "אני בטוח שתהיה לי הזדמנות לבקר בקרוב", ענה ראש הממשלה.


(נתניהו בפתח כינוס הקבינט לפני כשבועיים)